۲۲ خرداد ۱۳۹۲، ۱۲:۵۰
کد خبر: 80693876
T T
۰ نفر
شور انتخاباتي در خراسان شمالي فراگير شد

بجنورد - كمتر از 20 ساعت مانده به پايان مهلت تعيين شده براي تبليغات انتخاباتي نامزدهاي يازدهمين دوره رياست جمهوري و چهارمين دوره شوراي اسلامي، شور انتخاباتي ستادهاي تبليغاتي نامزدها در استان خراسان شمالي به اوج رسيده است.

به گزارش ایرنا، فراگیری شور انتخاباتی كه بیشترین جلوه آن در نصب پوسترهای تبلیغاتی نامزدها بر در و دیوار شهر و روستا نمود یافته، توانسته است حال و هوای این سامان را متاثر كرده و این شور را به بین مردم شهر و روستا نیز ببرد.

این روزها در هر كوی و برزن، داخل اتوبوس و تاكسی بین شهری تا صف نانوایی در استان خراسان شمالی بحث انتخابات ریاست جمهوری و مناظره ها و مستندهای نامزدهای این انتخابات است و این نگاه نشان از فراگیر شدن شور انتخاباتی در بین مردم دارد.

اگرچه شاید هنوز ممكن است شماری از مردم استان به نامزد اصلح نرسیده باشند، ولی حضور حداكثری آنها در انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری و چهارمین دوره شورای اسلامی مسجل شده است.

سفر نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری به این استان در هفته جاری نیز كمك زیادی به شفافتر شدن فضا و ازدیاد شور و شوق انتخاباتی در بین مردم شده كه باید آنرا به فال نیك گرفت.

براساس گزارش ایرنا تكثر نامزدهای شورای اسلامی شهر و روستا بخصوص در شهر بجنورد، مركز استان نیز با وجود تجمیع شدن انتخابات شوراها و ریاست جمهوری در این منطقه از ایران زمین شور انتخاباتی را افزوده و باز شدن حداقل 60 تا 70 ستاد انتخاباتی نامزدهای شورا در شهر بجنورد و سایر شهرهای استان می تواند نویدبخش خلق حماسه ای ماندگار باشد.

اگرچه تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری و حضور نامزدهای این انتخابات كه از سرشناسان ملی محسوب می شوند تا حدی تبلیغات شوراهای شهر را در سایه نهاده ولی موضع گیری نامزدهای شورای شهر به نفع نامزدهای ریاست جمهوری و حضور فعال آنان در ستادهای انتخاباتی آنان باعث شده تا تبلیغات شوراها نیز نسبت به روزهای نخست فعالیت انتخاباتی رونقی دیگر بگیرد.

مشاهدات خبرنگاران ایرنا از سطح شهرهای استان بخصوص سه شهر بزرگ بجنورد، شیروان و اسفراین حاكی است كه تبلیغات نامزدهای شوراها و ریاست جمهوری به اوج رسیده و طرفداران این نامزدها در و دیوار شهرها و حتی تابلوهای شركت های مخابرات، برق و ایستگاه های شركت های واحد را از مواد تبلیغی خود بی نصیب نگذاشته اند.

در حالی طرفداران نامزدها درو دیوار شهر و مكان های ممنوعه برای تبلیغات را پر از پوسترهای تبلیغاتی كرده اند كه در شهر بجنورد یك هزار كارتن پلاست 5/2 متری برای نصب این پوسترها پیش بینی شده است.

شهردار بجنورد می گوید: نامزدهای انتخابات با نصب پوستر و تراكت در فضاهای سطح شهر و خارج از مكان های پیش بینی شده، چهره شهر را خاكستری كرده اند.

'كیوان دژهوت' در گفت و گو با خبرگزاری جمهوری اسلامی اظهار كرد: عدم رعایت قانون از سوی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر، شعار قانونمداری و مردم داری آنها را زیر سووال خواهد برد.

وی اضافه كرد: شهرداری باید با هزینه بیت المال پس از پایان انتخابات نسبت به جمع آوری پوسترهایی كه بر روی در و دیوار سطح شهر نصب شده اقدام كند و در برخی مواقع نیز به دلیل باقی ماندن آثار پوسترها مجبور به رنگ آمیزی دیوارهای شهر شود.

شهردار بجنورد معتقد است: كمیته امحای ستاد انتخابات بجنورد باید نسبت به جمع آوری این پوسترها و تذكر به ستادهای انتخاباتی اقدام كند كه این كار عملی نشده است.

فرماندار بجنورد سكوت در مورد نصب پوسترهای تبلیغاتی نامزدهای ریاست جمهوری و شورای اسلامی بر در و دیوار مردم را به دلیل نبود صراحت قانونی در این خصوص عنوان كرد.

'سیدمحمد پاكمهر' به ایرنا گفت: این در حالی ست كه در انتخابات مجلس هر گونه نصب تراكت و پوستر بر روی در و دیوار مردم ممنوع بوده و طبق قانون می شد با آن برخورد كرد.

وی اضافه كرد: در انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی، در صورتی نصب پوستر و تراكت بر روی در و دیوار ممنوع است كه بدون اجاره مالك باشد و با این نگاه بنا بر رضایت است مگر اینكه شكواییه ای از سوی مالكان به ستاد انتخابات ارایه شود.

دادستان بجنورد نیز گفت: تاكنون تخلف انتخاباتی محسوسی به شعبه های ویژه رسیدگی به تخلفات انتخاباتی در دادگستری ها و دادسراهای استان نرسیده است.

'میرعلم سیدی' به نامزدهای انتخابات و ستادهای تبلیغاتی آنان توصیه كرد تا قانون را در تبلیغات انتخاباتی خود رعایت كنند. ك/4

2712/626