۲۴ خرداد ۱۳۹۲، ۱۳:۲۰
کد خبر: 80697317
T T
۰ نفر
ارامنه دوشادوش هموطنان مسلمان براي خلق حماسه سياسي مشاركت دارند

تبريز- رييس شوراي خليفه گري ارامنه آذربايجان گفت: ارامنه و آشوريان اين منطقه از ايران اسلامي دوشادوش هموطنان مسلمان خود براي خلق حماسه سياسي مشاركت پرشور و بي نظير در صحنه انتخابات دارند.

' روبیك جانانه' روز جمعه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا، با اشاره به استقبال بسیار مناسب ارامنه تبریز از انتخابات، افزود: بدون تردید این اقلیت دینی در ایران و آذربایجان خود را همواره دخیل در سرنوشت كشور دانسته و بر این اساس شاهد حضور گسترده آنان در پای صندوق های رای هستیم.

وی گفت: شركت در انتخابات ریاست جمهوری و شورای شهر وظیفه ای همگانی و ملی است كه در این زمینه هیچ تفاوتی بین اقلیت های دینی، قومی و زبانی وجود ندارد.

جانانه ادامه داد: بر همین مبنا ارامنه و آشوریان مسیحی آذربایجان هم گام با هموطنان خود در سراسر ایران اسلامی تلاش وافری برای سهیم شدن در تحقق حماسه سیاسی مورد نظر رهبری معظم انقلاب انجام می دهند.

وی با تاكید بر اینكه ارامنه آذربایجان با آگاهی و بصیرت كامل در پای صندوق های رای حاضر شده اند، یادآوری كرد: در این رابطه توجه به توصیه های رهبری در انتخاب فرد اصلح به طور كامل توسط این اقلیت دینی رعایت شده و می شود.

جانانه حضور ارامنه در پای صندوق های رای را نشان دهنده وحدت و انسجام درونی ملت سرافراز ایران دانست و گفت: این وحدت و اتفاق نظر مردم ایران در دفاع از آرمان های جمهوری اسلامی هرگز از بین نخواهد رفت.

وی اضافه كرد: حضور آگاهانه و یكپارچه ملت ایران در انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی بدخواهان و دشمنان این كشور را سرخورده و مایوس می كند.

7236/587