۲۴ خرداد ۱۳۹۲، ۱۶:۲۶
کد خبر: 80698034
T T
۰ نفر
صندوق هاي سيار اصفهان، حماسه انتخابات را شيرين تر كرد

اصفهان- امروز جمعه 24 خرداد صندوق هاي سيار اخذ راي يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري و چهارمين دوره شوراهاي اسلامي شهر و روستا در شهرستان اصفهان، فرصت مناسبي را براي مشاركت سياسي افرادي كه امكان حضور در شعب اخذ راي ندارند، ايجاد كرد.

به گزارش ایرنا، امروز 15 صندوق سیار در سطح شهرستان اصفهان با مراجعه به بیمارستانها، مراكز توانبخشی، مناطق نظامی و انتظامی، زندانها، خوابگاههای دانشجویی، مراكز خدمات رسانی و هتل ها زمینه خلق حماسه سیاسی مردم را در این مكان ها فراهم كردند.

جانبازان هشت سال دفاع مقدس كه در مراكز توانبخشی بسر می برند نیز همگام با سایر هموطنان مشاركت سیاسی را پای صندوقهای رای سیار جشن گرفتند.

صندوق سیار شماره 642 انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهرستان اصفهان امروز با حضور در جمع جانبازان مركز فرهنگی توانبخشی شهید مطهری این امكان و فرصت را برای آنها فراهم كرد تا بتوانند در شرایط مناسب و مطلوب رای خود را به صندوق بیندازند.

جانبازان این مركز بی صبرانه و با ذوق و شوق بی نظیری برای دادن شناسنامه و گذراندن مراحل ثبت اطلاعات بر روی ویلچرهای خود منتظر بودند تا بازهم عشق و ارادت خود را به خون شهدا، راه رهبری و كشورشان ابراز كنند.

'رحمت الله مختاری' یكی از این جانبازان است كه این حماسه سیاسی را با پخش كردن شیرینی در بین هیات اجرایی صندوق سیار و حاضران در مركز شهید مطهری جشن گرفت.

وی كه لبخند زیبا و دلنشینی بر روی لبهای خود داشت تاكید كرد: اگر صندوق سیار هم برای ما نمی آوردند ما خودمان با همین وضعیت و ویلچرها به پای صندوق های رای می رفتیم.

این جانباز عملیات بیت المقدس با بیان اینكه بیش از 31 سال به دلیل قطع نخاع در مركز توانبخشی به سر می برد افزود: از دوازدهم فروردین سال 1358 كه به نظام جمهوری اسلامی رای دادم تا كنون در همه دوره های انتخاباتی شركت كرده ام.

وی كه دیگر جای خالی در شناسنامه اش برای مهر كردن انتخابات به چشم نمی خورد تصریح كرد: نماینده ای را انتخاب كرده ام كه پایبند به ارزشهای شهدای انقلاب، راههایی كه امام راحل تعیین كرده اند و ولایت فقیه باشد.

یكی دیگر از جانبازان كه با خانواده خود به مركز توانبخشی شهید مطهری برای رای دادن آمده بود به ایرنا گفت: دوست داشتم امروز را در كنار دوستان و یارانم جشن بگیرم.

'محسن فتحی 'كه با همسر و دختر 18 ساله اش پای صندوق سیار اخذ رای حاضر شده بود افزود: ما از همان ابتدای انقلاب اسلامی با فكر و اندیشه به جمهوری اسلامی رای دادیم و تا آخر خط ایستاده ایم.

وی با تاكید براینكه شركت در انتخابات، امسال و پارسال ندارد تصریح كرد: ما همانطور كه با یك 'بله' به جمهوری اسلامی به جبهه رفتیم امروز نیز در تداوم همان راه در صحنه انتخابات حضور داریم.

زهرا فتحی، دختر این جانباز كه نخستین بار در انتخابات شركت می كرد نیز با اشتیاقی وصف ناشدنی به دیگر دوستان پدرش برای رفتن پای صندوقهای رای كمك می كرد.

او كه به گفته خودش درگیر درس خواندن برای آزمون سراسری دانشگاه است اظهار كرد: از اینكه اولین رای خود را در چنین مكانی و در میان جانبازان انقلاب اسلامی به صندوق انداختم بسیار خوشحالم.

یكی دیگر از جانبازان نیز در حالیكه بر روی تخت مركز توانبخشی شهید مطهری بستری بود رای خود را به صندوق انداخت.

این جانباز و آزاده دوران دفاع مقدس به نام 'حسینعلی صبوری' در تاریخ بیستم اردیبهشت سال 61 بعنوان شهید دوران دفاع مقدس معرفی شد و خانواده اش برای او مجلس ترحیم گرفتند اما پس از آن مشخص شد كه در اسارتگاه 'الانبار' عراق در حالیكه زخم های شدیدی در بدن خود دارد بسر می برد.

'حسینعلی صبوری' با اشاره به اینكه به مدت 12 سال در این مركز بستری است گفت: بدلیل عشق به مملكت و دفاع از ناموسمان در این انتخابات شركت كردم.

وی كه 70 سال سن دارد افزود: از سال 1342 در پیروی از امام خمینی (ره) برای پیروزی انقلاب اسلامی مبارزه كردم زیرا این انقلاب و نظام جمهوری اسلامی را دوست دارم.

وی با بیان اینكه در دوره های قبلی انتخابات با برانكارد به محل شعب اخذ رای می رفتم تصریح كرد: از چهار سال گذشته تا كنون به دلیل اینكه از روی تخت نمی توانم بلند شوم، رای خود را به صندوق های سیار می اندازم.

به گزارش خبرنگار ایرنا این جانباز و آزاده دفاع مقدس كه از سال 61 تا 63 در اسارت بعثیان بوده، قطع نخاع شده و تا كنون 130 بار زیر تیغ جراحی رفته است.

صندوق سیار شماره 642 در حالی مشغول رای گیری از جانبازان دفاع مقدس بود كه در جای دیگری صندوق سیار شماره 634 با حضور در بیمارستان 'عیسی بن مریم' و در بین بیماران بستری شده در این بیمارستان به اخذ رای از آنها می پرداخت.

كاركنان این بیمارستان كه با توجه به خدمت رسانی به مردم و بیماران ناچار به حضور در داخل بیمارستان هستند با حضور در پای این صندوق سیار آراء خود را به صندوقها انداختند.

یكی از كاركنان این بیمارستان با اشاره به اینكه برای بسیاری از بیماران بستری شده امكان حضور در شعب اخذ رای وجود ندارد گفت: فراهم كردن فرصت رای دادن با راه اندازی صندوقهای سیار از اقدامات بسیار خوب دولت جهت جلب رضایت مردم است.

'مجید علامه' افزود: بسیاری از بیماران بستری شده در این بیمارستان به محض اطلاع از حضور صندوق سیار از خانواده خود خواسته اند تا شناسنامه هایشان را به بیمارستان بیاورند.

یكی از زنان بستری شده در بخش بیماریهای قلب و عروق بیمارستان عیسی بن مریم كه با ویلچر به پای صندوق رای آمد دلیل اصلی حضور در انتخابات را پایداری كشورمان دانست و گفت: مملكتم را دوست دارم.

'زهرا خسروی' با اشاره به اینكه از دو شب گذشته در بیمارستان بستری شده است افزود: شركت در انتخابات وظیفه ما است و تحت هر شرایطی باید در آن مشاركت داشته باشیم.

صندوق سیار شماره 634 اصفهان پس از رای گیری از كاركنان بیمارستان و تعدادی از بیماران كه قادر به حركت بودند با رفتن به بخشهای مختلف از بیمارانی كه امكان حركت نداشتند نیز رای گیری كرد.

'نرگس سادات' یكی از زنان بستری شده در بخش زنان و مامایی بیمارستان بود كه شب گذشته دومین فرزند خود را به دنیا آورده بود.

وی كه هنوز بدلیل عمل جراحی قادر به حركت نبود رای خود را به صندوق سیار انداخت و گفت:هیچگاه تصور نمی كردم روزی در بیمارستان در انتخابات شركت كنم.

این بانوی ایرانی افزود: قبل از آمدن به بیمارستان برای شركت در انتخابات تصمیم گرفته و فرد اصلح را انتخاب كرده بودم.

وی همچنین گفت: صندوق های سیار امكان مشاركت سیاسی برای همه افرادیكه تصمیم به شركت در انتخابات دارند را فراهم كرده است.

رییس صندوقهای سیار شهرستان اصفهان كه با تعدادی از صندوقهای سیار در سطح شهر بر كار آنها نظارت می كرد به خبرنگار ایرنا گفت: امروز احساس نشاط می كنم كه خود را در میان اقشار مختلف جامعه برای خلق حماسه سیاسی می بینم.

'محمد حسین موسوی' یكی از بهترین لحظه های خود را زمانی دانست كه در جمع جانبازان بود و افزود: ما مدیون این افراد هستیم و از اینكه این امكان را برای رای دادن آنها فراهم كرده ایم احساس غرور و رضایت می كنم.

وی با تاكید بر اینكه این صندوق ها با رعایت همه موازین قانونی و اخلاقی فعالیت می كند اظهار كرد: حدود 400 نفر در صندوقهای سیار شهرستان اصفهان فعالند.

موسوی خطاب به افرادیكه در منازل خود نشسته اند گفت: این افراد باید ببینند كه جانبازان، بیماران و سایر اقشار جامعه با چه شوقی در انتخابات شركت می كنند و این كار را وظیفه شرعی خود می دانند.

وی از مردم خواست تا كوتاهی نكرده و این وظیفه خود را فراموش نكنند.

صندوقهای سیار اخذ رای در شهرستان اصفهان همچنان در حال تردد بمنظور پوشش همه نقاط و مكانها هستند تا همه اقشار جامعه بتوانند در شرایطی مطلوب و یكسان رای سرنوشت ساز خود را به صندوقها بیندازند و این جشن و حماسه سیاسی شیرین تر و پررنگتر باشد.

گ/7148/1042