۲۷ خرداد ۱۳۹۲، ۱۵:۱۶
کد خبر: 80702903
T T
۰ نفر

كارگروه غارشناسي خراسان رضوي تشكيل شد

۲۷ خرداد ۱۳۹۲، ۱۵:۱۶
کد خبر: 80702903
كارگروه غارشناسي خراسان رضوي تشكيل شد

مشهد - كارگروه غارشناسي خراسان رضوي با هدف مديريت، حفاظت و بهره برداري از ظرفيت غارها و توسعه گردشگري استان در اين حوزه تشكيل شد.

به گزارش روز دوشنبه استانداری خراسان رضوی، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی در نخستین جلسه این كارگروه با تاكید بر لزوم افزایش توجه به این جاذبه های طبیعی گفت: هیات دولت با محوریت سازمان حفاظت از محیط زیست اقدام به تصویب و ابلاغ آیین نامه ای اجرایی با هدف حفاظت و استفاده از ظرفیت غارها كرده است.

محمد حسن واحدی افزود: خراسان رضوی نیز در این راستا كارگروه های استانی غارشناسی و حفاظت از غارها را در اجرای این آیین نامه تشكیل داده است.

وی اظهار داشت : اعضای این كارگروه معاونت هماهنگی امور عمرانی و مدیران كل دفتر فنی استانداری،حفاظت محیط زیست، میراث فرهنگی و گردشگری، منابع طبیعی و آبخیزداری، ورزش و جوانان، مدیر امور زمین شناسی، رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت، نماینده دانشگاه فردوسی، فرمانده ارشد نظامی، رییس جمعیت هلال احمر، مدیر كل امور نقشه برداری، نماینده هیات كوهنوردی استان و نماینده بخش خصوصی هستند.

واحدی افزود: شناسایی غارهای جدید، تعیین حریم حفاظت از غارها، حفاظت از غارهای واجد ارزش، پیش بینی اعتبارات مورد نیاز، آموزش و اطلاع رسانی موضوعی و تشویق و حمایت از فعالیت های پژوهشی در حوزه غارهای استان از مهم ترین وظایف این كارگروه محسوب می شود.

وی با اشاره به تشكیل جلسات كارگروه به صورت ماهیانه ابراز امیدواری كرد با تلاش متخصصان نسبت به شناسایی غارهای ناشناخته استان اقدام شود تا استان در این حوزه به یكی از قطب های جذب گردشگر در كشور تبدیل گردد.

براساس بررسی اولیه در خراسان رضوی حدود 220 غار شناسایی شده كه مقرر شد در جلسات آینده به اولویت بندی و تعیین حریم و حفاظت و پتانسیل های آن ها اقدام شود./1

2713 /664