۳۰ خرداد ۱۳۹۲، ۱۵:۱۰
کد خبر: 80707011
T T
۰ نفر
وزير ارتباطات خواستار ايجاد دفتر همكاري حوزه با اين وزارتخانه شد

قم ـ وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات خواستار راه اندازي دفتر همكاري مشترك حوزه علميه و اين وزارتخانه شد.

به گزارش ایرنا به نقل از مركز خبر حوزه، 'محمدحسن نامی' روز پنجشنبه در نشست 'تهیه و تدوین سند پیوست فرهنگی در فضای مجازی'در دفتر مدیر حوزه‌ های علمیه در قم افزود: حوزه‌های علمیه مركز انتشار نور به جهان هستند و ما درخواست داریم تا با ایجاد دفتر مشتركی، بتوانیم فرآیند تجهیزات و مباحث دینی را از نگاه حوزه بررسی كنیم.

وی اضافه كرد: امروز بسیاری از تجهیزات در راستای توسعه فناوری اطلاعات وارد كشور شده است و استكبار از طریق این بستر تلاش می‌كند سیطره اطلاعات خود را بر جهان گسترش دهد.

وی ادامه داد: مردم باید در شبكه های جهانی حضور داشته باشند و مهمترین مراكزی كه می‌توانند در این شبكه تاثیرگذار باشند، حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها هستند.

نامی با بیان اینكه این تجهیزات باعث رشد جهان شبكه‌ای شده است، افزود: ما باید به كمك این تجهیزات، با ارسال پیام ها و محتوای اسلامی و دینی به سمت غرب، در هدایت مردم به سوی سعادت نقش آفرین باشیم.

وی با اشاره به اینكه بسیاری از تجهیزات فناوری اطلاعات فاقد پیوست فرهنگی است، تهیه پیوست فرهنگی را ضروری برشمرد و گفت: باید تمام مراكز علمی و فرهنگی بتوانند هدایت علمی پیوست فرهنگی در فضای مجازی را برعهده بگیرند.

به گزارش ایرنا، مدیر حوزه‌ های علمیه كشور نیز در این نشست با تاكید بر اینكه مسائل فرهنگی یكی از دغدغه‌های اصلی حوزه‌ است، افزود: در عرصه مباحث فرهنگی شعارهای زیادی در كشور داده شده، ولی در عمل گام كمتری برداشته شده است.

آیت الله'سیدهاشم حسینی بوشهری' به ضرورت پیوست فرهنگی در فضای مجازی اشاره كرد و اظهار داشت: اقدامی كه وزارت ارتباطات در باره تدوین پیوست فرهنگی در فضای مجازی برداشته، كار بسیار ارزشمندی است.

وی به خلاء پیوست فرهنگی در بسیاری از عرصه ها اشاره كرد و گفت: زمانی كه بنای پارس جنوبی در عسلویه گذاشته شد، برای بحث پیوست فرهنگی با مدیر عامل وقت صحبت كردم، ولی اقدام در خور توجهی انجام نشد.

حسینی بوشهری به تهدیدات فرهنگی فضای سایبری اشاره كرد و گفت: تهدیدی كه در فضای مجازی علیه اخلاق، فرهنگ و فضای اجتماعی صورت می‌گیرد باید با كمك دو نهاد حوزه و دانشگاه با آن مقابله شود.

وی از اهتمام وزیر ارتباطات و مسوولان دانشگاه‌ها و مراكز علمی برای تهیه و تدوین پیوست فرهنگی در فضای مجازی تقدیر كرد.

پیش نشست تدوین سند پیوست فرهنگی در فضای سایبری كشور و ملزومات آن، با حضور مدیر حوزه‌ های علمیه كشور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و رییسان دانشگاه علامه طباطبایی، جهاد دانشگاهی، نماینده دانشگاه امام صادق(ع) و مدیران و معاونان حوزه های علمیه در سالن جلسات دفتر مدیریت حوزه‌ در قم برگزار شد. ك/3

/7404/ 380/
۰ نفر