۵ تیر ۱۳۹۲، ۹:۰۶
کد خبر: 80712974
T T
۰ نفر
«شهريار فخابي» بازيگر نقش شاه در «سال هاي حادثه» شد

تهران - تصويربرداري فصل پاياني مجموعه تلويزيوني «سال هاي حادثه» به كارگرداني سعيد چاري به زودي آغاز مي شود و سريالي كه «شهريار فخابي» نقش پهلوي دوم را در آن بازي كرده است.

به گزارش ایرنا، این مجموعه تلویزیونی به تهیه كنندگی سعید چاری و محمود آزادی و به سفارش گروه كودك و نوجوان شبكه تهران روایتگر بخشی از تاریخ معاصر انقلاب اسلامی است.

كارگردان «سال های حادثه» روز چهارشنبه درباره روند تولید این سریال گفت: این سریال در 10 قسمت 40 دقیقه ای با محوریت روایت انقلاب اسلامی برای كودكان و نوجوانان طراحی و تولید شده و دارای سه فصل است كه سه نسل از كودكان را به تصویر می كشد.

فصل نخست این سریال مربوط به حوادث انقلاب و روند شكل گیری انقلاب اسلامی ایران است؛ فصل دوم به فاصله زمانی سال 57 تا 68 و زمان ارتحال حضرت امام (ره) باز می گردد و فصل پایانی آن به تحولات امروز جامعه در سال 1391 می پردازد.

به گفته چاری، در فصل نخست كه مربوط به حوادث انقلاب است، بعضی از صحنه های مستند و واقعی مانند خروج شاه از ایران، كشتار مردم در 17 شهریور، حمله به مدرسه فیضیه قم در سال 42 و همچنین دستگیری حضرت امام خمینی ( ره ) بازسازی می شود.

این كارگردان تاكید كرد: تست گریم بازیگر نقش محمدرضا شاه پهلوی نیز انجام شده و «شهریار فخابی» قرار است در این مجموعه در بخش هایی از فصل اول در نقش شاه ایفای نقش كند.

به گفته چاری، تست گریم شخصیت «فرح» نیز در حال انجام است و تاكنون روی صورت چند نفر گریم انجام شده اما گزینه نهایی هنوز انتخاب نشده است.

كارگردان «سال های حادثه» یادآور شد: فصل پایانی این سریال بیشتر به مسایل روز كشور و مباحثی از جمله جنگ نرم و تهاجم فرهنگی می پردازد و سازندگان این سریال می خواهند برنامه ریزی منظم دشمن از طریق بازی های رایانه ای و شبكه های ماهواره ای برای تغییر تفكر كودكان و در نهایت آسیب زدن به نظام را گوشزد كنند.

از دیگر عوامل ساعت این سریال می توان به امید رخ افروز مدیر تصویربرداری، پدرام زرگر طراح گریم، احمد سعادت طراح صحنه و لباس، احسان لواسانی مدیر تولید و سیدكاظم شیوایی مجری طرح اشاره كرد.

فراهنگ(1)2025**1588