۶ تیر ۱۳۹۲، ۱۱:۵۵
کد خبر: 80714773
T T
۰ نفر
مسوول ميدان بار بجنورد: ميادين سبزي و ميوه بايد جداسازي شود

بجنورد - مسوول ميدان ميوه و تربار بجنورد گفت: ميدان سبزي بجنورد بايد از ميدان ميوه جدا شود.

'اسماعیل وحدانی' روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا با گلایه از وضعیت نامناسب این میدان، اظهار كرد: سبزی محصولی فاسد شدنی است و فضای نامطلوب كنونی برای فروش و عرضه این محصول مشكلات بهداشتی به همراه دارد.

وی خواستار توجه به وضعیت فروش سبزیجات در بجنورد مركز استان خراسان شمالی شد و افزود: هم اكنون سبزیجات انتقالی به این میدان به بدترین شكل ممكن به فروشندگان عرضه می شود.

وی از نحوه بارگیری و عرضه سبزی در این میدان انتقاد كرد و گفت: به علت نبود فضای مناسب و بازدید مسوولان مربوط، سبزی عرضه شده به این میدان به شكل غیربهداشتی تلنبار و به خریداران عرضه می شود.

وی اظهار كرد: غرفه داران باید سبزی های انبار شده را بپوشانند تا در زیر آفتاب و برخی اوقات باد و باران فاسد و پلاسیده نشود، اما متاسفانه از این كار خودداری می كنند.

وی گفت: در زمان اوج برداشت محصولات سبزیكاران متاسفانه فضای مناسب و كافی برای نگهداری چندروزه سبزی در این مكان وجود ندارد و محصولات كشاورزان در زیر آفتاب پلاسیده و برخی اوقات نیز دور ریخته می شود.

وی افزود: روزانه 200 تن میوه و 10 تن سبزی وارد این میدان می شود اما متاسفانه اكنون بعد از گذشت 25 سال از عمر این میدان، فضای آن بسیار نامطلوب است.

وی اظهار داشت: با تردد خودروها و رفت و آمد فروشندگان و همچنین خریداران گرد و خاكی كه بلند می شود روی میوه و تربار می نشیند.

وحدانی اظهار كرد: میدان میوه و تربار بجنورد زیر نظر شهرداری است و غرفه داران نمی توانند تغییراتی در این خصوص انجام دهند و هم اكنون سقف آن پوسیده است.

وی با بیان اینكه دیوارهای غرفه ها قابل شست و شو نیست، افزود: متاسفانه این غرفه ها برای عرضه میوه و بخصوص سبزی اصلا مناسب نیست.

وی افزود: به دلیل اینكه مالكیت میدان میوه و تربار بجنورد با شهرداری است غرفه داران نمی توانند غرفه ها را تعمیر و نوسازی كنند كه این امر باعث فرسودگی و غیر بهداشتی بودن غرفه ها شده است.

مسوول میدان میوه و تربار بجنورد گفت: این میدان با چهار هكتار مساحت و 100 غرفه فضایی نامناسب دارد.

استان خراسان شمالی 344 هزار هكتار عرصه كشاورزی دارد كه سالانه یك میلیون و 200 تن انواع محصولات باغی و زراعی در آن تولید می شود. ك/3

7184/626