۹ تیر ۱۳۹۲، ۱۳:۳۸
کد خبر: 80718177
T T
۰ نفر
داوران نقاشي و خوشنويسي جشنواره مجازي پيامبر اعظم(ص) معرفي شدند

تهران- داوران رشته هاي نقاشي و خوشنويسي نخستين جشنواره ملي مجازي هنري پيامبر اعظم (ص) معرفي شدند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، «مسعود زنده روح كرمانی» دبیر بخش تجسمی نخستین جشنواره ملی مجازی هنری پیامبر اعظم (ص) گفت: كاظم چلیپا، علی ترقی جاه و احمد خلیلی فرد داوران رشته نقاشی جشنواره ملی مجازی هنری پیامبر اعظم (ص) هستند و عین الدین صادق زاده، جواد صادقی و محمد علی قربانی داوری آثار خوشنویسی را بر عهده دارند.

بنا براعلام مركز هنرهای تجسمی، وی ادامه داد: حسن غفاری، كمال الدین شاهرخ و بابك كاظمی داوران رشته عكاسی جشنواره ملی مجازی هنری پیامبر اعظم (ص) هستند و علی هاشمی شهركی، محمدرضا دوست محمدی و مهدی رحیمی داوری آثار پوستر و تصویرسازی را بر عهده دارند.

زنده روح كرمانی درباره نمایشگاه گفت: نمایشگاه آثار این جشنواره به صورت مجازی برگزار می شود و آثار منتخب از 15 تیرماه در سایت www.payambar-festival.ir به نمایش گذاشته می شود.

نخستین جشنواره ملی مجازی هنری پیامبر اعظم (ص) در رشته های نقاشی، خوشنویسی، پوستر، تصویرسازی و عكاسی تیرماه سال جاری همزمان با ماه مبارك رمضان برگزار می شود.

این جشنواره در محورهای سیره و زندگی پیامبر اعظم (ص)، سجایای اخلاقی پیامبر اعظم (ص) و دستورات كاربردی پیامبر اعظم (ص) در رشته های نقاشی و نقاشی دیجیتال، خوشنویسی (نستعلیق و شكسته نستعلیق- نسخ و ثلث- نقاشیخط)، تصویرسازی(كودك و بزرگسال)، پوستر و عكاسی برگزار می شود .

این جشنواره را مركز هنرهای تجسمی و معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باهمكاری موسسه توسعه هنرهای تجسمی معاصر برگزار می كند.



**نمایشگاه مینیاتور و تذهیب در نگارخانه شماره یك هنر ایران

نمایشگاه مینیاتور و تذهیب سه هنرمند از 10 تا 19 تیرماه در نگارخانه شماره 1 هنر ایران برگزار می شود.

در این نمایشگاه 20 اثر مینیاتور و تذهیب از رضوان عرب، زهرا معصومی و فاطمه عرب از استان های گلستان، اردبیل و تهران به نمایش گذاشته می شود.

نمایشگاه تذهیب و مینیاتور تا 19 تیرماه در نگارخانه شماره 1 هنر ایران واقع در ضلع غربی تالار وحدت، خیابان خارك ادامه دارد.



**هفته‌نامه فرهنگ و هنر شمسه

هفته نامه 'شمسه' به صاحب امتیازی و مدیر مسئولی «محمدرضا كمره‌ای» از ابتدای شروع دولت یازدهم با نگاه نقادی به عرصه هنرهای تجسمی و اطلاع رسانی در حوزه گالری‌داری و آخرین اخبار نمایشگاه‌های كشور و كمك به بحث اقتصاد هنر و پیگیری مطالبات هنرمندان و تكریم هنرمندان پیشكسوت و معاصر در آخر هر هفته منتشر می‌ شود.

بازارچه هنر از دیگر بخش های هفته نامه شمسه به شمار می رود.

فراهنگ2**9173**
۰ نفر