۱۰ تیر ۱۳۹۲، ۱۳:۲۳
کد خبر: 80719570
T T
۰ نفر
ايجاد صلح و سازش در صدر رويكردهاي شوراي حل اختلاف آذربايجان غربي است

اروميه - رييس شوراهاي حل اختلاف آذربايجان غربي گفت: اهتمام ويژه به ايجاد صلح و سازش از رويكردهاي شوراي حل اختلاف در استان است.

علیرضا اكبری روز دوشنبه در جمع كاركنان شوراهای حل اختلاف ارومیه كه با حضور رییس كل دادگستری آذربایجان غربی برگزار شد افزود: این امر به حدی است كه بیش از 46 درصد از پرونده های دارای قابلیت صلح و سازش توسط شوراهای حل اختلاف با مصالحه مختومه شده است.

وی اضافه كرد: صلح و سازش در پرونده قتل عمد چهار نفر از طوایف و عشایر ارومیه، سازش در پرونده قتل عمد و رهایی جوان 25 ساله سردشتی از طناب دار، بازگشت محكوم به قصاص به آغوش خانواده در ارومیه پس از تحمل پنج سال حبس با اعلام رضایت اولیای دم مقتول، صلح و سازش در پرونده اختلافات ملكی با یك میلیارد و دویست میلیون ریال دیه در اشنویه، صلح و سازش بین طوایف منطقه پیرانشهر در حادثه آتش كشیدن دفتر ترمینال از مصادیق مهمترین پرونده هایی است كه در سال گذشته، توسط شوراهای حل اختلاف استان با صلح و سازش مختومه شده اند.

وی اظهار كرد: واگذاری امور مردم به خود مردم و اعطای نقش میانجی به آنها در جهت حل و فصل اختلافات از پشتوانه های اصلی و نظری تشكیل شوراهای حل اختلاف می باشد.

رییس شوراهای حل اختلاف آذربایجان غربی افزود: موفقیت امروز شوراهای حل اختلاف نتیجه مساعدت ها و حمایت های مسوولان قوه قضائیه و تلاش ارزنده قضات، اعضا و كاركنان افتخاری شورای حل اختلاف است.

اكبری با ارائه گزارشی از عملكرد شوراهای حل اختلاف استان در سال 91 گفت: در سال گذشته، 201 هزار پرونده ورودی به شوراهای حل اختلاف استان داشتیم و بیش از 206 هزار پرونده نیز مختومه شد.

وی اضافه كرد: در این مدت، 61 هزار پرونده نیز مورد مصالحه قرار گرفت كه این مهم در موضوع های روز جامعه به ویژه دعاوی خانوادگی و كاهش ارجاع پرونده های طلاق به محاكم خانواده و نیز موفقیت در حصول سازش در پرونده های با موضوع جرائم علیه تمامیت جسمانی اشخاص توام بوده است.

وی اظهار كرد: در سال گذشته میزان موجودی شعب شورای حل اختلاف نسبت به مدت مشابه سال 90 از كاهش 24 درصدی برخوردار بوده است به طوری كه در پایان اسفند ماه سال 91 میزان آخرین موجودی شعب به 16 هزار فقره پرونده رسید.

8137/581