۱۲ تیر ۱۳۹۲، ۱۷:۲۰
کد خبر: 80723187
T T
۰ نفر
نامزدهاي بخش گرافيك و تصويرگري جشنواره كتاب كودك اعلام شدند

تهران بزرگ- هيأت داوران بخش 'گرافيك و تصويرگري' از ميان 397 عنوان اثر تعدادي كتاب در رده كودك و خردسال و رده نوجوان به عنوان نامزد دريافت جايزه برگزيده معرفي كردند.

به گزارش ایرنا، هیأت داوران در رده كودك و خردسال این بخش‌ مجموعه 'قصه‌های شیرین ایرانی' و كتاب 'ننه پنبه' از انتشارات سوره مهر و كتاب‌های 'قیچی كه دنبال كار می‌گشت'، 'او'، 'نقره ماهی'، 'حلزون من گم شده' از انتشارات كانون پرورش فكری كودكان و نوجوانان، مجموعه 'قصه‌ای نو از افسانه' از انتشارات پیدایش، مجموعه ' داستان‌های شاهنامه' از انتشارات خانه ادبیات، مجموعه چهار جلدی 'مهرك و سبزك دوست داشتنی' از انتشارات چكه و كتاب 'خنده‌های تربچه‌ای' از انتشارات علمی و فرهنگی را به عنوان نامزد معرفی كرد.

در رده نوجوان نیز هیأت داوران مجموعه‌های 'پرسش‌های نخستین، پاسخ‌های بی‌پایان' و 'فرهنگ و تمدن ایرانی' از انتشارات افق،‌ كتاب‌های 'هفت پیكر' از انتشارات پیدایش،'سوت سكوت' از انتشارات قطره، 'نیم من بوق' از انتشارات نیستان، 'كشك‌های خفن و عجب دوست نازنینی!' از انتشارات كتاب چرخ‌فلك را به عنوان نامزد معرفی كرد.

هیات داوران در بخش 'زندگی‌نامه' 30 عنوان اثر در رده‌های كودك و خردسال و نوجوان و در بخش 'دینی' در رده كودك 18 اثر و در رده نوجوان سه اثر را بازبینی كرد و هیچ كتابی را به عنوان نامزد دریافت جایزه این دو بخش معرفی نكرده است.

جوایز جشنواره كتاب كودك و نوجوان در رشته‌های شعر، داستان تألیف كودك و خردسال، داستان تألیف نوجوان، داستان ترجمه، علمی و آموزشی، دینی، زندگی‌نامه، كتاب‌های خودمان، بازنویسی و گرافیك و تصویرگری به كتاب‌هایی اهدا می‌شود كه در سال‌های 1391منتشر شده است.

این جشنواره از 15 تا 18 تیر در مركز آفرینش‌های فرهنگی، هنری كانون واقع در خیابان حجاب تهران برگزار می‌شود و برگزیدگان آن روز 18 تیر جوایز خود را دریافت می‌كنند.

تهرام/7245/1556/
۰ نفر