۱۵ تیر ۱۳۹۲، ۱۱:۲۲
کد خبر: 80725683
T T
۰ نفر
نسخه كامل 200هزار پايان نامه در اختيار دانشگاهيان قرار مي گيرد

تهران- مركز اطلاعات و مدارك علمي پژوهشگاه علوم و فناوري اطلاعات ايران (ايران داك)، نسخه تمام متن بيش از 200 هزار پايان‌نامه و رساله تحقيقاتي را در اختيار دانشگاهيان قرار مي‌دهد.

به گزارش ایرنا، بیش از 260هزار پایان‌نامه كه در پایگاه ملی پایان‌نامه‌ها ثبت و نمایه‌سازی شده از امسال در اختیار جامعه علمی قرار می‌گیرد.

همچنین با تسهیلاتی كه ایجاد شده است دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌هایی كه با «ایران داك» تفاهم‌نامه همكاری امضا كرده‌اند به اطلاعات پایان‌نامه‌ها دسترسی می‌یابند.

بنابراعلام وزارت علوم، این پایان‌نامه‌ها مربوط به 161 مؤسسه بوده كه در اختیار پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات قرار گرفته است.

همچنین نزدیك به 15 هزار پایان‌نامه ایرانیان دانش آموخته از دانشگاه های خارج از كشور كه تا سال 86 در پایگاه پایان‌نامه‌های پژوهشگاه بارگذاری شده‌اند نیز از این پس برای استفاده كاربران، قابل دسترسی است.

براساس ضوابط ایران داك، دسترسی به متن كامل پایان‌نامه‌ها بر اساس تفاهم‌نامه‌ای كه بین موسسات مختلف و این پژوهشگاه منعقد شده است خواهد بود و دانشگاه‌ها با توجه به سیاست‌گذاری داخلی خود دسترسی به متن كامل پایان‌نامه‌ها را برای اعضای هیات علمی و دانشجویان خود فراهم خواهند ساخت.

هم اكنون بر مبنای بخشنامه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، دانشجویان موظفند یك نسخه از پایان‌نامه و رساله خود را قبل از فارغ التحصیلی به پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران (ایران داك) تحویل دهند و رونمایی از نسخه الكترونیكی تمام متن 200 هزار پایان‌نامه‌ نیز در روز دوشنبه، 16 تیرماه با حضور مسوولان وزارت علوم در پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران انجام می‌شود.

فراهنگ(1)**1055