۱۵ تیر ۱۳۹۲، ۱۴:۱۰
کد خبر: 80726090
T T
۰ نفر
13 هزار جلد قرآن و مفاتيح در بقاع متبركه استان كرمانشاه توزيع مي شود

كرمانشاه - مديركل اوقاف و امور خيريه استان كرمانشاه گفت: ده هزار جلد قرآن و سه هزار جلد مفاتيح الجنان از محل درآمد موقوفه كركوكي در آستانه ماه مبارك رمضان در بقاع متبركه و برخي مساجد اين استان توزيع مي شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام 'محمدباقر حسینی اراكی' روز شنبه در نشست خبری به مناسبت فرا رسیدن ماه مبارك رمضان، افزود: رمضان، ماه نزول قرآن و بهار قرآن است لذا همه عبادات انسان در این ماه نزد خداوند متعال پاداش چند برابری دارد.

وی اظهار كرد: این ماه، ماه تطهیر قلوب و پر گشودن به جانب حق و فصل آگاهی بخشی به آنانی است كه می دانند و حتی آنانی كه نمی دانند لذا اهل روزه واقعی در این ماه كسانی هستند كه شكم خود را از نان خالی و از انوار الهی پر می كنند.

حسینی اراكی در خصوص برنامه های ماه مبارك رمضان اداره كل اوقاف و امور خیریه گفت: برگزاری طرح ضیافت الهی در دستور كار این سازمان است و اجرای آن با غبار رویی و عطر افشانی و آماده سازی بقاع متبركه آغاز می شود.

وی تاكید كرد: برای شروع این طرح، قرائت خطبه شعبانیه را در ابتدای ماه رمضان در دستور كار داریم كه تاكنون آماده سازی قفسه های كتاب، رحل های قرآن و جایگزین كردن كتب جدید در این اماكن متبركه انجام شده است.

مدیركل اوقاف و امور خیریه استان كرمانشاه آذین بندی بقاع متبركه و مساجد در ماه مبارك رمضان، آذین بندی مناسبتی ایام ماه مبارك رمضان، آماده كردن دعاهای روزانه ماه مبارك رمضان، برپایی نماز جماعت در بقاع متبركه، برپایی خیمه های معرفت از جمله این برنامه ها اعلام كرد.

حسینی اراكی یادآور شد: برپایی غرفه پاسخ به سوالات شرعی در بقاع متبركه، اجرای مراسم مناجات شب های قدر بصورت ویژه، برگزاری مراسم قرائت دعای ابوحمزه ثمالی در شب های ماه مبارك رمضان و برگزاری مراسم انس با قرآن با حضور قاریان ممتاز و ترتیل خوانی قرآن كریم را از دیگر برنامه های طرح ویژه ضیافت الهی است.

وی آغاز مراسم استقبال از ماه مبارك رمضان را 17 تیر عنوان كرد و گفت: در ایام ماه مبارك رمضان اداره كل اوقاف استان 100 مبلغ دینی برای تبلیغ به بقاع متبركه و برخی مساجد استان كرمانشاه اعزام خواهد كرد و همه هرینه این مبلغین نیز از محل موقوفات استان تامین می شود.

حسینی اراكی به برگزاری مراسم جزء خوانی قرآن كریم با حضور مردم كرمانشاه در مسجد جامع اشاره كرد و افزود: این مراسم در تمام بقاع متبركه استان نیز در ماه رمضان برگزار می شود.

مدیركل اوقاف و امور خیریه استان كرمانشاه خاطر نشان كرد: آموزش قرآن، حفظ و روخوانی قرآن و قرائت و تفسیر و برگزاری نشست های صنفی از جمله نشست های طرح ضیافت الهی در ماه مبارك رمضان است.

وی با اشاره به اطعام روزه داران در 30 شب ماه مبارك رمضان از سوی این اداره، اظهار كرد: 15 شب اطعام آن اختصاص به مددجویان كمیته امداد، سه شب به مددجویان بهزیستی و باقی شب ها نیز به اطعام فقرا و نیازمندان اخصاص دارد و هر شب 250 تا 300 نفر اطعام می شوند.

حسینی اراكی از برگزاری اردوی خبرنگاران در 17 تیر امسال خبر داد و یادآور شد: بازدید از نحوه اجرای طرح نشاط معنوی در شهرستان های سنقر و كنگاور در قالب این اردو، برنامه ریزی شده است.ك/2

567