۱۵ تیر ۱۳۹۲، ۱۷:۴۲
کد خبر: 80726409
T T
۰ نفر
دو هزار و 170 تن انواع محصولات لبني در كشت و صنعت و دامپروري مغان توليد مي شود

پارس آباد ، اردبيل - مديرعامل كارخانه لبنيات كشت و صنعت و دامپروري مغان گفت: هر ماه بيش از دو هزار و 170 تن انواع محصولات لبني در كشت و صنعت و دامپروري مغان توليد مي شود.

علی روشن چشم روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: كارخانه لبنیات شركت كشت و صنعت مغان به عنوان یك واحد تبدیلی با ظرفیت دریافت 130 تن شیر در روز با هدف دریافت و فرآوری شیر تولیدی مجتمع دامپروری شركت های پارس و مغان و نیز شیر تولیدی دامداران منطقه در استان اردبیل و استان‌های همجوار فعالیت می كند.

وی تولیدات ماهانه كارخانه لبنیات كشت و صنعت مغان را شامل شیر خشك 25 كیلویی ، خامه و كره پاستوریزه 250 گرمی ، ماست ، شیر و دوغ پاكتی ذكر كرد و گفت: بیشترین اولید این كارخانه شیر خشك است كه با نام تجاری مغانه روانه بازار می شود.

وی همچنین با اشاره به میزان سوددهی این كارخانه در سال افزود: امسال با شعاری كه مقام معظم رهبری به نام حماسه اقتصادی نامگذاری كردند كارخانه لبنیات كشت و صنعت و دامپروری مغان همگام با این شعار در راستای تعهداتی كه در قبال كیفیت و بهبود تولیدات خود متعهد شده بود توانسته سالانه به بیش از 20 تا 30 میلیارد ریال سوددهی در سال دست یابد.

مدیر كارخانه لبنیات مغان بیشترین صادرات شیر خشك را به استان های تهران و آذربایجان شرقی ذكر كردو دلیل آن را دارا بودن شركت های شكلات سازی همچون شركت آناتا در تبریز و شركت پگاه در تهران اعلام كرد.

به گفته روشن چشم ، بیش از 80 نفر بصورت مستقیم و پیمانی در كارخانه لبنیاتی كشت و صنعت و دامپروری مغان مشغول بكار هستند.

وی با بیان در ماه رمضان مشكلی از لحاظ فرآورده های لبنی در شهرستان پارس آباد نخواهیم داشت افزود: با برنامه‌ریزی كه در تولید محصولات لبنی مورد نیاز این ماه انجام شده مشكلی از لحاظ كمبود فرآورده های لبنی در بازار نخواهیم داشت.

7121/594/530