راهکارهای راه‌اندازی مجتمع دامپروری در گرمی مغان بررسی شد

اردبیل - ایرنا - راهکارهای راه‌اندازی مجتمع دامپروری توسط بخش خصوصی و احداث شهرک دامپروری در شهرستان گرمی مغان با حضور معاون هماهنگی صنایع شیر ایران و مقامات محلی بررسی شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، حسن زنوزی معاون هماهنگی صنایع شیر ایران روز پنجشنبه در بازدید از کارخانجات لبنیات روستاهای برزند و شهرک صنعتی شکراب گرمی‌ مغان با اشاره به تاثیر استفاده از محصولات لبنی بر سلامت مردم و ضرورت افزایش سرانه مصرف این تولیدات گفت: با همکاری و هماهنگی بخش خصوصی، کشاورزان و دامداران بازار این صنعت رونق و ثبات می‌یابد.

در این بازدیدها ولی اسماعیلی نماینده مردم گرمی و انگوت در مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به اینکه ۲۶ هکتار از اراضی ملی شهرستان گرمی در سال‌های گذشته برای صنایع لبنی منظور و زیرساخت‌های لازم جهت احداث شهرک دامپروری فراهم شده است، بر احیا و استفاده از این ظرفیت‌ها تاکید کرد.

حسین مولایی ،فرماندار گرمی مغان هم با اشاره به دستاوردهای شرکت‌ها در حوزه توسعه تولید و بازارهای صادراتی به‌ویژه به کشورهای همسایه، خواستار رفع موانع تولید و صادرات، تامین نهاده‌های دامی و ثبات قیمت شیرخام شد.

وی اظهار امیدواری کرد با تعامل مناسب سازمان‌های ذی‌ربط صنعت لبنیات در این شهرستان بیش از پیش رونق بگیرد.

در این بازدیدها، صاحبان و کارکنان واحدهای تولیدی و لبنی پیرامون روند کاری بخش‌های مختلف و مشکلات موجود توضیحات لازم را ارائه کردند.

شهرستان گرمی مغان با حدود ۶۵ هزار نفر جمعیت در شمال استان اردبیل و مرز جمهوری آذربایجان واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha