۱۶ تیر ۱۳۹۲، ۹:۲۸
کد خبر: 80726892
T T
۰ نفر
مراتع چهارمحال وبختياري زير پوشش خدمات بيمه اي قرار مي گيرد

شهركرد - مراتع چهارمحال وبختياري با هماهنگي اداره كل منابع طبيعي و آبخيزداري استان و همكاري بانك كشاورزي زير پوشش خدمات بيمه اي قرار مي گيرد.

رئیس اداره مرتع اداره كل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال وبختیاری روز یكشنبه در گفت و كو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت:مرتعدارانی كه طرح مرتعداری واگذار شده دارند می توانند برای بهره مندی از خدمات بیمه مراتع به اداره های منابع طبیعی در شهرستان های استان مراجعه كنند.

'محمدرضا محمدی' اضافه كرد:سال گذشته، 99 هزار هكتار از مراتع چهارمحال وبختیاری زیر پوشش خدمات بیمه ای قرار گرفت و طرح بیمه مراتع استان در سال جاری نیز با جدیت ادامه می یابد.

وی ادامه داد:با توجه به اینكه فعالیت های مرتعداری و دامداری با خطرات طبیعی مواجه است و مرتعداران نیز توان كافی را برای جبران خسارت های ناشی از حوادث طبیعی ندارند، اجرای طرح بیمه مراتع از راه هایی است كه خسارت های ناشی از آسیب های طبیعی پوشش داده شود.

محمدی با دعوت از مرتعداران چهارمحال وبختیاری در اجرای مطلوب این طرح، گفت:بیمه محصولات و مراتع، موقعیت اعتباری دامداران را بهبود بخشیده و به مرتعدار كمك می كند تا بخشی از خسارت های ناشی از حوادث طبیعی را تامین كند.

از مجوع مساحت چهارمحال وبختیاری، حدود یك میلیون و 400 هزار هكتار آن معادل 86.6 درصد را عرصه های منابع ملی شامل جنگل ها و مراتع تشكیل می دهد كه از این میزان، مراتع، 78 درصد عرصه های ملی را تشكیل می دهد.

547/