۱۹ تیر ۱۳۹۲، ۹:۵۴
کد خبر: 80731707
T T
۰ نفر
پيراهن مارادونا ، عكس هاي پله و محمد علي و كفش روني در حراجي لندن

تهران - مغز متفكر كلاهبرداري در انگليس ناگزير از حراج اشياي گرانقيمت ورزشي به ارزش 34 ميليون پوند شد. از جمله اين اشيا پيراهن امضا و قاب شده مارادونا، عكس هاي امضا شده پله و محمد علي كلي و نيز كفشي است كه وين روني امضا كرده است.

به گزارش روزنامه های انگلیس، توماس اسكراگ' 56 ساله در یكی از سنگین ترین پرونده های كلاهبرداری در تاریخ بریتانیا در سال 2010 به تحمل 17 سال زندان محكوم شد.

او میلیون ها دلار صرف اقامت در لوكس ترین هتل ها می كرد ، سوار بر مجلل ترین خودرو ها می شد و در گران ترین رستوران ها غذا می خورد.

این كلاهبردار مبالغ زیادی برای در اختیار گرفتن كفشی كه وین رونی در فینال جام حذفی سال 2007 انگلیس پوشیده و امضا كرده بود ، هزینه كرده است.

اسكراگ در نوامبر 2010 به 13 سال زندان محكوم شد و در مارس 2011 چهار سال دیگر به محكومیت افزوده شد تا سنگین ترین حكم جرایم یقه سفیدان در انگلیس رقم بخورد.

عكس های امضا شده 'محمد علی كلی ' و ' پله' به ارزش 3 هزار پوند، پیراهن تیم منچستریونایتد در فینال جام حذفی در سال 1963 كه ' دنیس لا' ، ' جرج بست' و ' بابی چارلتون ' امضا كرده بودند به ارزش 2500 پوند، كفش های وین رونی در فینال جام حذفی انگلیس به ارزش 2000 پوند، پیراهن امضا و قاب شده مارادونا به ارزش 500 پوند از جمله اشیایی است كه این كلاهبردار ناچار است آن ها را به حراج بگذارد.

روز دوشنبه پلیس انگلیس جواهراتی كه او به نامزدش هدیه داده بود و نیز برخی اشیای باارزش ورزشی و پول نقد او را به ارزش 200 هزار پوند توقیف كرد.

در میان این اشیا یك جفت كفشی كه وین رونی در فینال جام حذفی انگلیس در سال 2007 پوشیده و سپس امضا كرده بود هم به چشم می خورد. درآن بازی منچستریونایتد یك بر صفر به چلسی باخت.

ارزش این كفش ها 2000 پوند برآورد شده است و اكنون قرار است در حراج اشیای لوكس به فروش برسد تا او بتواند جریمه یك میلیون پوندی دادگاه را بپردازد.

در میان این اشیا همچنین گردنبند الماس مارك ' دیوید موریس' به ارزش 70 هزار پوند و نیز ساعت های مارك رولكس و كارتیه هم وجود دارند.

ورزشی(6) **1553