۲۳ تیر ۱۳۹۲، ۱۵:۰۳
کد خبر: 80736725
T T
۰ نفر

16نمايشگاه قرآن و عترت در مازندران برپا مي شود

۲۳ تیر ۱۳۹۲، ۱۵:۰۳
کد خبر: 80736725
16نمايشگاه قرآن و عترت در مازندران برپا مي شود

ساري- مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي مازندران گفت: همزمان با ماه مبارك رمضان 16نمايشگاه قرآن و عترت در 16 شهر مازندران برپا مي شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام ' عباسعلی ابراهیمی ' روز یكشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: این نمایشگاه ها در شهرهای چالوس، نور، بهشهر، محمود آباد، نوشهر، بابل، تنكابن، ساری و جویبار برگزار می شود.

وی گلوگاه، رامسر، بابلسر، سوادكوه، آمل، میاندرود و نكا را از دیگر شهرهای محل برگزاری نمایشگاه قرآن معرفی كرد.

ابراهیمی هدف از برپایی این نمایشگاه ها را هم افزایی بیشتر شهروندان با قرآن كریم دانست و با بیان اینكه نمایشگاه در سال های پیش تنها در ساری برگزار می شد، گفت: برای بهره مند شدن سایر اهالی استان این رویداد امسال در شهرهای دیگر نیز برپا شده است.

وی به انواع تهاجم فرهنگی در كشور اشاره كرد و افزود: برای مبارزه با این معضل بزرگ باید جوانانمان را هرچه بیشتر با قرآن آشنا كنیم.

او با اشاره به اینكه رویداد قرآنی و مذهبی بویژه در ماه مبارك رمضان از سوی ارشاد و دبیر خانه شورای فرهنگ عمومی استان برنامه ریزی می شود، از تفسیر كوتاه قرآن در 782 كانون فرهنگی هنری مساجد مازندران خبر داد.

ابراهیمی با اشاره به آغاز به كار معاونت قرآن و عترت در وزارت ارشاد و با بیان اینكه این معاونت برای ادارات كل نیز پیش بینی شده است، گفت: 64موسسه قرآنی در مازندران مشغول فعالیتند.

مدیركل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران تعداد قرآن آموزان این موسسات را بیش از 15هزار و 500 نفر برشمرد و افزود: یك میلیارد و 640 میلیون ریال در یك سال اخیر برای تجهیزات این مراكز پرداخت شده است.

وی با بیان اینكه تاكنون یك میلیارد 523 میلیون ریال برای رهن ساختمان های موسسات قرآنی از سوی این اداره كل پرداخت شد، ادامه داد: 120نفراز فعالان قرانی استان بیمه شدند.ك/3

1888/1654