۲۳ تیر ۱۳۹۲، ۱۵:۴۹
کد خبر: 80736790
T T
۰ نفر
مديرعامل سابق برق شيراز: پيشكسوتان اين باشگاه براي حفظ تيم برق تلاش مي كنند

شيراز - مديرعامل سابق باشگاه برق شيراز گفت: پيشكسوتان اين باشگاه براي حفظ نام تيم برق شيراز تلاش مي كنند تا اين تيم پرآوازه كشور به جايگاه واقعي خود دست يابد و هيچ ادعايي هم ندارند.

خلیل صالحی روز یكشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در شیراز اظهار داشت: افرادی كه امروزه به عنوان كارشناس و مربی، بار فوتبال استان فارس را به دوش می كشند، به واقع بازیكنان قدیمی تیم فوتبال برق شیراز هستند كه به دلیل پرورش در مكتب این تیم توانسته اند به موفقیت دست یابند.

پیشكسوت فوتبال استان فارس ادامه داد: با توجه به شرایط كنونی حاكم بر تیم برق شیراز به طور حتم در آینده افرادی كه از این تیم در سطح لیگ برتر و تیم ملی فوتبال حضور داشتند، دیگر وجود نخواهند داشت.

صالحی تصریح كرد: پیشكسوتان تیم فوتبال برق شیراز به منظور جلوگیری از چنین مشكلاتی تصمیم گرفتند اگر وضعیت تیم برق مشخص نشد، تیمی را با نام برق پارسی راه اندازی كنند و به همین دلیل جلسه ای با نایب فدراسیون فوتبال برگزار كردند.

وی افزود: در این نشست، آیت اللهی نایب رییس فدراسیون فوتبال اعلام كرد به دلیل بدهی زیادی كه باشگاه برق شیراز دارد ، اجازه حضور در مسابقات فوتبال كشور را ندارد و این موضوع باعث شد پیشكسوتان با عزمی راسخ تر برای راه اندازی برق پارسی تلاش كنند.

وی گفت: حفظ تیم برق، مهم ترین هدف پیشكسوتان این باشگاه است و اگر روزی تیم برق شیراز تعطیل شود، به طور حتم پیشكسوتان این باشگاه تیمی با این نام برای حضور در رقابت های كشوری، استانی و یا محلات تشكیل می دهند تا اسم برق از بین نرود.

وی كه سال ها به عنوان مربی و بازیكن در تیم برق حضور داشته، ادامه داد: متاسفانه امروزه بحث خصوصی سازی فقط به عنوان چماقی فقط بالای سر استان های ضعیفی مانند فارس گذاشته شده است در صورتی كه تیم هایی همچون تراكتورسازی، فولاد خوزستان، سپاهان اصفهان و استقلال و پرسپولیس تهران و چندین تیم دیگر با بودجه دولتی اداره می شوند اما تیم برق شیراز به دلیل كم علاقگی برخی مسوولان از حمایت كافی برخوردار نیست.

پیشكسوت فوتبال استان فارس، حل مشكلات فوتبال شهر را نیازمند حمایت استاندار، نمایندگان مجلس، مدیركل ورزش و جوانان و هیات فوتبال استان فارس دانست و ابراز امیدواری كرد، با حمایت این افراد هرچه سریع تر مشكل برق شیراز حل شود تا این تیم بتواند به مانند گذشته محل پرورش ورزشكاران باشد و در صورت تحقق این امر ما نیز در خانه می نشینیم چرا كه هدف زنده ماندن نام برق شیراز است.

به گزارش ایرنا، امتیاز تیم برق شیراز كه در لیگ دسته دوم حضور داشت، سال گذشته به بخش خصوصی (حسن فارسی) واگذار شد و این شخص امتیاز دسته اولی تیم استیل آذین را خریداری كرد و در مسابقات لیگ دسته یك حضور یافت كه در نهایت این تیم با رای كمیته انضباطی فدراسیون فوتبال به لیگ دسته دوم سقوط كرد و اكنون به دلیل داشتن بدهی در حالت تعلیق به سر می برد.ك/3

7368

ورزشی. ** 1589 **
۰ نفر