۲۶ تیر ۱۳۹۲، ۹:۲۴
کد خبر: 80740052
T T
۰ نفر
42 هزار نفر ساعت در آذربايجان غربي آموزش هاي فني حرفه اي ديده اند

اروميه - مديركل آموزش فني وحرفه اي آذربايجان غربي گفت: 42 هزار و 370 نفر ساعت آموزش هاي فني و حرفه اي را در بخش صنايع در استان ديده اند.

جمشید اسعدی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این افراد در سه ماه نخست امسال در بخش صنایع و صنوف آموزش های لازم را دریافت كرده اند.

وی اظهار كرد: در راستای تربیت نیروی ماهر و متخصص و كار آمد و همچنین تكمیل مهارت نیروی انسانی در واحدهای تولیدی و صنعتی این آموزش ها ارائه شده است.

وی اضافه كرد: مراكز تخصصی آموزش فنی و حرفه ای دارالفنون و ارتقای مهارت شهرك صنعتی شهرستان ارومیه، مهاباد، پیرانشهر، خوی، نقده و ماكو از جمله مراكزی هستند كه ارائه دهنده آموزش های مهارتی در بخش صنوف و صنایع بوده اند.

مدیركل آموزش فنی حرفه ای آذربایجان غربی گفت: این آموزش ها در قالب31 دوره آموزشی در رشته های صنایع مكانیك، طراحی و دوخت و صنایع غذایی برای خواهران و برادران برگزار شده است.

اسعدی افزود: امروز تربیت نیروی انسانی ماهر و كارآمد از عوامل كلیدی و انكارناپذیر در توسعه اقتصادی و اجتماعی هر كشور محسوب می شود.

وی ادامه داد: برنامه های مراكز آموزش فنی و حرفه ای شهرستانها در سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی در این بخش از طریق مدیریت آموزش در صنایع و صنوف با همكاری واحدهای تولیدی از طریق مراكز جوار كارگاهی و جوار كارخانه، آموزش ضمن كار و صنوف انجام می شود.

8137/581