همايش ملي امام رضا در آيينه ادبيات كودك و نوجوان در كرمانشاه برگزار مي شود

كرمانشاه - معاون فرهنگي، هنري اداره كل فرهنگ و ارشاد كرمانشاه گفت: همايش سراسري علمي، پژوهشي امام رضا (ع) در آيينه ادبيات كودك و نوجوان 24 شهريور ماه امسال در مجتمع فرهنگي و هنري انتظار كرمانشاه برگزار مي شود.

' مصیب چراغی ' روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این همایش از سری برنامه های یازدهمین جشنواره بین المللی امام رضا (ع) است كه شش سال است با موضوعات مختلف به میزبانی كرمانشاه برپا می شود.

وی زمان اعلام آثار برگزیده را 15 شهریور ماه امسال اعلام كرد و گفت: علاقه مندان فرصت دارند تا ششم شهریور آثار خود را به دبیرخانه همایش در كرمانشاه ارسال كنند.

چراغی با بیان اینكه محور این همایش به دو گرایش مطالعات نظری و مطالعات ادبی تقسیم می شود، افزود: تحلیل، نقد و بررسی تحلیل های امام رضا، فرهنگ و آموزه های تربیتی امام رضا، نقد و بررسی اسامی و القاب امام هشتم و تحلیل سیمای حرم رضوی مشهد مقدس در آیینه ادبیات كودك و نوجوان از جمله محورهای گرایش مطالعات نظری این همایش است.

وی همچنین تحلیل جایگاه آموزه ها و فرهنگ رضوی در تحول و تطور ادبیات كودك و نوجوان، اشعار رضوی كودك و نوجوان در بوته تحلیل های سبك شناسانه، معرفی، نقد و بررسی آثار شعرا و نویسندگان ادبیات كودك و نوجوان، نقد و بررسی نظم آهنگ اشعار رضوی و نقد و بررسی آثار ادبی رضوی در آیینه ادبیات كودك و نوجوان را از جمله محورهای گرایش مطالعات ادبی این همایش عنوان كرد.

چراغی گفت: هدف از برگزاری همایش فوق تببین سیمای امام رضا (ع)، معرفی این امام همام و فرهنگ رضوی در تحول ادبیات كودك و نوجوان، استعداد یابی و جهت دهی به تحقیقات ادبی در زمینه های فرهنگ رضوی و نقد و بررسی جلوه های ادبی و هنری فرهنگ رضوی در آیینه ادبیات كودك و نوجوان است.

معاون فرهنگی و هنری اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان كرمانشاه در ادامه با بیان اینكه آثار این همایش در دو سطح تا كارشناسی و كارشناسی ارشد به بالا داوری می شود، اظهار كرد: به برگزیدگان همایش جوایز نفیسی اهدا خواهد شد.

وی گفت: تسهیلات رفت و برگشت و اقامت حاضران در این همایش بر عهده اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان كرمانشاه است.

7450/567