۲۶ تیر ۱۳۹۲، ۱۲:۲۷
کد خبر: 80740539
T T
۰ نفر
برداشت فندق در مناطق اشكورات رحيم آباد رودسر آغاز شد

رشت - مدير جهاد كشاورزي رودسر از آغاز برداشت فندق در مناطق پايين دست اشكورات بخش رحيم آباد اين شهرستان خبر داد.

'احسان اله مشتاق' روز چهارشنبه در گفتگو با ایرنا پیش بینی كرد؛ امسال در سطح 12هزار هكتار از باغ های فندق این شهرستان 10هزار تن فندق برداشت شود.

وی افزود: برداشت فندق در این شهرستان هر ساله از اوایل تیر آغاز و تا اواسط مهر ادامه دارد.

مشتاق با بیان اینكه این شهرستان جایگاه نخست در تولید فندق در كشور را داراست، اظهار كرد: در این شهرستان هشت هزار بهره بردار در تولید فندق اشتغال داشته و از این راه امرار معاش می كنند.

بر اساس داده های علمی؛ میوه فندق، سرشار از ویتامین های A، B1 ، B2، C، E و املاح معدنی كلسیم ، فسفر ، آهن ، گوگرد ، منیزیم ، روی و پتاسیم است. با مصرف 10 عدد فندق می توانید مس و بخش عمده ای از ویتامین E بدن را تامین كنید.

خوردن آن به دلیل داشتن ویتامین های A و C برای تقویت پوست، ناخن، مو و شفاف شدن آنها و همچنین تقویت بینایی، موثر است. ویتامین های B موجود در فندق برای درمان ضعف اعصاب، سستی، هیجان و اضطراب و فسفر زیاد آن برای تقویت مغز و حافظه نافع است لذا مصرف آن را به كسانی كه كارهای فكری می كنند، توصیه می كنیم. فندق به دلیل مقدار زیاد كلسیم ، گوگرد، ید و مس، مقوی بدن و مصرف آن در دوران نقاهت مفید است.

این میوه تقویت كننده معده و روده ها بوده و می تواند سموم بدن را خارج سازد؛ از این رو، اگر بخواهید به این مزیت فندق دست یابید، آن را هنگام گرسنگی مصرف كنید تا روده های شما را تقویت كند.

شهرستان رودسر در شرق مركز گیلان قرار دارد.ك/3

7290/ 603