۲۶ تیر ۱۳۹۲، ۱۳:۱۷
کد خبر: 80740702
T T
۰ نفر
9 نقطه خطرآفرين در سواحل شهرستان آستارا شناسايي شده است

آستارا - معاون سياسي و اجتماعي فرماندار آستارا از شناسايي 9 نقطه خطر آفرين و حادثه خيز در سواحل اين شهرستان خبر داد.

محمدرضا شهاب زاده عصر روز چهارشنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا گفت: در هر نقطه خطرآفرین دو ناجی غریق و یك نفر امدادگر هلال احمر آستارا مستقر شده اند.

وی مجموع ناجیان غریق در نقاط خطرآفرین را 18 نفر و امدادگران هلال احمر را 9 نفر اعلام كرد و افزود: سه نقطه در ساحل شریعتی از گمرك تا شمال طرح سالمسازی سفیر امید و همچنین شمال طرح صدف ، پشت مقر نیروی دریایی ارتش ، جنوب طرح ساحلی لوندویل ، خلج محله پایین و بالا و آقاخان محله در بخش لوندویل از جمله نقاط خطرآفرین و حادثه خیز در سواحل آستارا هستند.

معان فرماندار آستارا اظهار كرد: ناجیان غریق و امدادگران هلال احمر از ساعت هشت تا 20 در نقاط خطرآفرین حضور دارند تا از وقوع خطرات احتمالی پیشگیری كنند.

وی با اشاره به اینكه نقاط خطرآفرین جزو مناطق شنا ممنوع محسوب می شوند ، اضافه كرد: شهروندان و مسافران برای اینكه خاطره خوش و ماندگاری را در سواحل برای خود و خانواده ها رقم بزنند؛ از طرح های سالمسازی سفیر امید ، صدف و طرح سالمسازی بخش لوندویل استفاده كنند.

معاون فرماندار آستارا اجرای برنامه های فرهنگی در طرح های سالمسازی دریا در تابستان امسال را رضایت بخش عنوان كرد و ادامه داد: دشمنان همواره در جهت پیاده كردن برنامه های ضد دینی و ضد فرهنگی خود به سواحل نظر سوء دارند كه اجرای برنامه های معنوی و فرهنگی سالم در سواحل می تواند باعث به ثمر نرسیدن خواسته های آنها شود.

شهاب زاده بیان كرد: به منظور توسعه بخشی سواحل شهرستان آستارا پیش بینی می شود دو طرح سالمسازی دیگر در منطقه سیبلی و قره سو تا پایان فصل تابستان راه اندازی شود.ك/3

7105 / 535 /695