حضور عوامل امدادی در طرح‌های سالم‌سازی و نقاط خطرآفرین ساحل آستارا الزامی است

آستارا- ایرنا- سرپرست فرمانداری آستارا بر الزام حضور عوامل امدادی شامل ناجیان غریق و جمعیت هلال احمر در همه طرح‌های سالم‌سازی دریا و نقاط خطرآفرین ساحلی این شهرستان تاکید کرد و آن را امری اجباری برشمرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدرضا شهاب‌زاده روز چهارشنبه در نشست کارگروه ساماندهی سواحل آستارا گفت: برخی از متولیان طرح‌های سالم‌سازی پیش‌تر مانع حضور این نیروها به‌ویژه امدادگران هلال احمر در محدوده طرح‌ها شدند که متولیان امر باید در این زمینه اقدام لازم را به‌عمل آورند و نسبت به استقرار نیروهای مورد نظر اقدام شود.

وی افزود: همچنین برخی از مسافران نسبت به شنا در نقاط خطرآفرین اقدام می‌کنند که باید از این امر جلوگیری و به طرح‌های سالم‌سازی هدایت شوند و ناجیان غریق نیز باید در این نقاط حضور داشته باشند تا از حادثه‌های احتمالی پیشگیری کنیم.

سرپرست فرمانداری آستارا با اشاره به آغاز موج دوم سفرهای تابستانی، بیان کرد: گزارش عملکرد سال گذشته هیات نجات غریق شهرستان نشان می‌دهد که نیمه مرداد به بعد بیشترین نجات‌یافتگان را داشتیم که بیشترشان در همین نقاط خطرآفرین بوده که باید در این راستا دقت و نظارت بیشتری انجام شود تا مسافران با خاطره خوشی آستارا را ترک کنند.

وی تاکید کرد: ناجیان غریق، نیروهای امدادی و سایر دست‌اندرکاران باید با همکاری و هم‌افزایی وارد عمل شوند تا کارنامه درخشانی که آستارا سال گذشته در این زمینه داشت، خدشه‌دار نشود.

شهاب‌زاده در ادامه با اشاره به بازدیدهای سرزده از نقاط ساحلی و طرح‌های سالم‌سازی دریا در شهرستان آستارا، تصریح کرد: شرایط نشان می‌دهد که هرچه در بحث ساماندهی ناجیان غریق موفق بودیم، در بحث فرهنگی و به‌ویژه حجاب و عفاف مشکل داریم و وضعیت ظاهری برخی از گردشگران موجب اعتراض بعضی شهروندان و خانواده‌ها شده است.

وی با تاکید بر لزوم فعالتر شدن کمیته‌های فرعی انتظامی و امر به معروف، گفت: باید شرایط در نقاط ساحلی آستارا به گونه‌ای باشد تا همه شهروندان از جمله خانواده‌های مذهبی هم بتوانند از این ظرفیت شهرستان استفاده کنند.

سرپرست فرمانداری آستارا همکاری ۲۰۰ همیار پلیس در استان گیلان را مورد اشاره قرار داد و افزود: باید سهم شهرستان از آن مشخص شود و از آنها در برقراری نظم و تامین امنیت طرح‌های سالم‌سازی و نقاط خطرآفرین استفاده شود.

وی بیان کرد: بودجه فرهنگی به حساب سپاه واریز شده است که باید دستگاه‌های فرهنگی مانند تبلیغات اسلامی و فرهنگ و ارشاد اسلامی در نشست کمیته فرعی فرهنگی از آن برای فعالیت فرهنگی در نقاط ساحلی استفاده کنند.

شهاب‌زاده عنوان کرد: بودجه جداگانه‌ای نیز برای فعالیت‌های فرهنگی سازمان‌های مردم نهاد در نقاط ساحلی از سوی استانداری گیلان در نظر گرفته شده که تا کنون یک سمن از آستارا در این زمینه اعلام آمادگی کرده و به کمیته مربوطه ارجاع شده است.

وی تاکید کرد: شرایط کنونی نشان می‌دهد که مصوبه‌های قبلی هنوز به درستی اجرا نشده است که باید در این راستا نظارت‌های محسوس و نامحسوس افزایش یابد تا به‌خاطر بی‌توجهی عده‌ای، تلاش‌ها زیر سوال نرود.

سرپرست فرمانداری آستارا بیان کرد: همه اعضای کارگروه و کمیته‌های فرعی باید به جد پای کار باشند تا شهروندانی که در این شرایط سخت اقتصادی از نقاط مختلف کشور به این شهرستان سفر می‌کنند، بتوانند در فضایی امن و ایمن از ظرفیت‌های گردشگری منطقه استفاده کنند.

وی همچنین یادآور شد: امسال در دولت انقلابی و جهادی آیت‌الله رئیسی ۲ تغییر در حوزه دریا داشتیم که یکی پرداخت به‌روز حقوق ناجیان غریق است که در گذشته هشت ماه تا یک سال به‌درازا می‌انجامید و در این زمینه ناجیان غریق می‌توانند شهادت بدهند.

شهاب‌زاده افزود: نکته دیگر برنامه فرهنگی در نقاط ساحلی است که با توجه به حضور هموطنان از نقاط مختلف کشور در آستارا برای استفاده از دریا، فرصت خوبی در این زمینه داریم.

آستارا بیش از ۱۸ کیلومتر نوار ساحلی در دریای خزر دارد و در حال حاضر سه طرح سالم‌سازی در این شهرستان فعال است.

شهرستان مرزی بندر آستارا با جمعیت حدود ۹۵ هزار نفر، در غربی‌ترین نقطه استان گیلان، در فاصله نزدیک به ۱۷۳ کیلومتری رشت و همجوار با کشور جمهوری آذربایجان قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha