۳۱ تیر ۱۳۹۲، ۱۰:۱۲
کد خبر: 80745984
T T
۰ نفر
شهرستان 200 هزار نفري شوش فاقد پايگاه انتقال خون است

شوش،دزفول- نبود پايگاه انتقال خون در شهرستان 200 هزار نفري شوش موجب سرگرداني مردم براي اهداي خون شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، در حالیكه سازمان انتقال خون كشور طی چند روز گذشته و در اطلاعیه هایی از مردم در خواست اهدای خون كرده،بسیاری از شهروندان شوش كه تمایل به اهدای خون دارند به دلیل نبود پایگاه انتقال خون در این شهرستان قادر به اهدای خون خود نمی باشند.

چند تن از این داوطلبان اهدای خون به خبرنگار ایرنا گفتند: به دلیل نبود پایگاه انتقال خون در این شهرستان یا از اهدای خون منصرف شده و یا به ناچار با طی مسافتی طولانی به شهرستان دزفول سفر می كنند.

'حسین دیناروند' گفت: در حالیكه سازمان انتقال خون در اطلاعیه هایی در خواست اهدای خون از سوی مردم را دارد ، این مسئله در شهرستان شوش بر عكس بوده و داوطلبان اهدای خون در این شهرستان به دنبال پایگاه انتقال خون بین سایر شهرهای استان در تردد بوده و یا سرگردانند.

وی افزود: تنها اكیپ سیار پایگاه انتقال خون شهرستان دزفول شامل یكدستگاه اتوبوس تنها در روز خاصی برای جمع آوری خون اهدایی در شوش مسقر می شود كه در حال حاضر با گرمای 50 درجه هوا این پایگاه سیار نیز عملا تعطیل شده است.

این داوطلب اهدای خون كه چند سال متوالی است به صورت مستمر خون اهدا می‌كند افزود: در گذشته در محل بیمارستان نظام مافی شوش پایگاه انتقال خونی مستقر بود ولی متاسفانه بعد از مدتی بنا به دلایل نا معلومی این پایگاه تعطیل شد.

این شهروند اظهار داشت:باتوجه به اینكه هر سه ماه یك بار خون اهدا می كنم لذا اكنون به ناچار برای اهدا خون با طی مسیر 25 كیلومتری به دزفول سفر می كنم.

وی از مسئولان استان و شهرستان شوش خواست برای راه اندازی پایگاه انتقال خون در این شهرستان اقدام كنند.

'محمد خالدی' دیگر شهروندان شوشی نیز گفت: چندین بار در پایگاه انتقال خون شوش خون اهدا كرده ولی در دو سال گذشته به دلیل نبود پایگاه انتقال خون در شوش موفق به اهدای خون نشدم.

وی افزود: امیدوارم مسئولان شهرستان واستان راه اندازی پایگاه انتقال خون شوش را به عنوان یك مطالبه عمومی مردم به طور طور جدی پیگیری كنند.7280/648