۳۱ تیر ۱۳۹۲، ۱۸:۰۲
کد خبر: 80746893
T T
۰ نفر
ميزان وقوع جرايم اولويت دار در استان اردبيل كاهش يافت

اردبيل - رئيس كل دادگستري استان اردبيل گفت: در سه ماه اول امسال ميزان وقوع جرايم اولويت دار در اين استان بطور چشمگيري كاهش يافته است.

به گزارش دادگستری اردبیل ، غلامعلی رضایی روز دوشنبه در جلسه شورای استانی مدیریت پیشگیری از وقوع جرم افزود: این جرایم اولویت دار شامل ضرب و جرح عمدی ، توهین ، تخریب ، تهدید و مزاحمت می باشد.

وی با قدردانی از تلاش های شبانه روزی انجام شده در كاهش آمار جرایم اولویت دار در استان گفت: نقش ترویج و گسترش فرهنگ صلح و سازش در پیشگیری از جرایم بسیار اساسی است.

وی افزود: پارسال بیش از دو هزار و 500 فقره پرونده اختلافات خانوادگی در استان با صلح و سازش مختومه شد.

وی تربیت صحیح و اسلامی افراد جامعه را ضامن سلامت اجتماعی دانست و گفت: این در حالی است كه شالوده و اساس تربیت مربوط به كانون خانواده ها و آموزش و پرورش می باشد و از آنها آغاز می شود.

وی با تاكید به ارتقای سلامت خانواده ها و توجه شایسته به مسائل و مشكلات آموزش و پرورش از آمادگی دستگاه قضایی استان برای همكاری با دستگاه های ذیربط برای آموزش اولیای مدارس و والدین در تربیت و آگاه سازی صحیح فرزندان و دانش آموزان خبر داد.

وی با اشاره به این كه بیش از 80 درصد زندانیان دو بار یا بیشتر مرتكب جرم شده و به زندان برگشته اند اقدامات پلیسی و قضایی را در برخورد با جرایم و ناهنجاری ها ناكافی دانست.

وی اظهار كرد: ماموریت مهم پیشگیری باید در حوزه هایی همچون مشاركت های مردمی ، مطالعاتی ، تحقیقات و پژوهشی ، فرهنگی و اجتماعی باجدیت هر چه تمام تر پیگیری شود.

رئیس كل دادگستری استان اردبیل افزود: در سال گذشته دادگستری استان بیش از چهار هزار فقره پرونده كاهش ورودی داشته و 26 درصد نیز ورودی زندانیان در قرارهای كیفری كاهش یافته است.

به گزارش ایرنا ، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان ، دادستان عمومی و انقلاب اردبیل و برخی از اعضای شورای استانی مدیریت پیشگیری از وقوع جرم استان نیز در این جلسه به بیان دیدگاه ها و گزارش های خود پرداختند.

594/530