۱ مرداد ۱۳۹۲، ۱۲:۱۰
کد خبر: 80747662
T T
۰ نفر
فراخوان ششمين جشنواره بين المللي هنرهاي تجسمي فجر منتشر شد

تهران- فراخوان ششمين جشنواره بين المللي هنرهاي تجسمي فجر در بخش ملي و بين الملل منتشر شد.

به گزارش ایرنا، فراخوان ششمین جشنواره تجسمی فجر در بخش ملی شامل رشته های نقاشی، خوشنویسی، نگارگری، سرامیك هنری و مجسمه سازی و بخش بین‌الملل شامل رشته های كاریكاتور، عكاسی، پوستر و تصویر سازی منتشر شده است.

بخش ملی این رویداد هنری در رشته های «نقاشی» با موضوع انسان معاصر، «خوشنویسی» در سه گرایش نستعلیق، شكسته نستعلیق و نسخ و ثلث با موضوع آزاد، «نگارگری» در سه گرایش نقاشی ایرانی با موضوع شعایر ایرانی-اسلامی و تذهیب و گل ومرغ با موضوع آزاد، «مجسمه سازی» با موضوع راه بی انتها و «سرامیك هنری» با موضوع آزاد برگزار می شود.

بخش بین الملل ششمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی دررشته های «كاریكاتور» در دو گرایش كارتون با موضوع هنر و چهره با موضوع سیاستمداران مطرح جهان، «عكاسی » در گرایش مستند با موضوع امید و شادی های زندگی، پوستر با موضوع انرژی و تصویر سازی با موضوع خانواده برگزار می شود.

فراخوان بخش مكمل ششمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی فجر در رشته های «فیلم های مستند هنرهای تجسمی» و «مقالات علمی» به زودی اعلام می شود.

این جشنواره با هدف ارج نهادن به هنر معنوی،شناسایی هنرمندان، نظریه ها و ارزش های هنر متعالی انقلاب اسلامی، ایجاد بستر مناسب برای بروز خلاقیت‌های هنری و انتقال پیام هنرمندان، ارتقای ارتباط میان هنرمندان معاصر ایران و جهان، بویژه هنرمندان جهان اسلام و دستیابی و معرفی آخرین دستاوردهای هنرهای تجسمی معاصر برپا می شود.

«حمید شاه آبادی» معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ریاست شورای سیاست گذاری، «اصغر امیرنیا» مدیركل مركز هنرهای تجسمی ارشاد دبیری این شورای را برعهده دارند.

«ایرج اسكندری»، «غلامحسین امیرخانی»،« فریده تطهیری مقدم»،«هدی حدادی»،«كامبیز درم بخش»،«محمدعلی رجبی»،«مسعود زنده روح كرمانی» و «عبدالرحیم سیاهكارزاده»،حجت الاسلام «مهدی سیف جمالی»،« اسماعیل عباسی»،«بهرام كلهرنیا»،«ایرج محمدی » و «سید عباس میرهاشمی» اعضای شورای سیاستگذاری این رویداد هنری را تشكیل می دهند.

براساس این گزارش،تجلیل معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از مفاخر هنرهای تجسمی كشور، برپایی نمایشگاه آثار پیشگامان هنر انقلاب اسلامی توسط موزه هنرهای معاصر تهران، برپایی نمایشگاه منتخبی از آثار جشنواره در استان ها، برگزاری نمایشگاه منتخبی از آثار بخش بین الملل در برخی از كشورهای جهان،برگزاری كارگاه های آموزشی در بخش بین الملل، تولید آثار هنری، حمایت از تولید فیلم های مستند با موضوع هنرهای تجسمی و برگزاری میزگردهای تخصصی از جمله برنامه های جنبی این جشنواره هنری است.

به گزارش ایرنا، موسسه فرهنگی هنری صبا، موزه هنرهای معاصر تهران، فرهنگسرای نیاوران، فرهنگستان هنر ،سایر استان ها و برخی از كشورهای دیگر از جمله مكان های نمایش این آثار هستند.

هنرمندان برای شركت در بخش ملی ششمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی می توانند تا 29 آذرماه سال جاری در سایت جشنواره به نشانی www.ivafestival.ir ثبت نام كنند و آثارشان را ارسال كنند.

ششمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی فجر به دبیری سید عباس میر هاشمی از 14بهمن تا 5 اسفند 92 برگزار خواهد شد.

علاقه مندان و فعالان عرصه هنرهای تجسمی برای دریافت جزئیات رشته های رقابتی می توانند به متن كامل فراخوان در سایت جشنواره مراجعه كنند.

فراهنگ2**9173**1588
۰ نفر