۱ مرداد ۱۳۹۲، ۱۷:۳۰
کد خبر: 80748286
T T
۰ نفر

حقوق سربازان متاهل افزايش يافت

۱ مرداد ۱۳۹۲، ۱۷:۳۰
کد خبر: 80748286
حقوق سربازان متاهل افزايش يافت

تهران - جانشين اداره منابع انساني ستاد كل نيروهاي مسلح از افزايش حقوق سربازان متاهل از اول تيرماه 1392خبر داد.

سردار «موسی كمالی»‌ با بیان اینكه حق عائله مندی سربازان متاهل از 28هزار تومان به حدود 85 هزارتومان تغییر خواهد كرد گفت: برابر ابلاغیه ستاد كل نیروهای مسلح حق عائله مندی و اولاد سربازان متاهل با حق عائله مندی و اولاد كاركنان رسمی نیروهای مسلح یكسان شد.

سردار كمالی در ادامه گفت: حق اولاد سربازان متاهل قبلا در حدود پنج هزار و 600 تومان بود كه به حدود 21هزار تومان افزایش یافته است و از تاریخ یاد شده به نیروهای مسلح ابلاغ و قابل پرداخت است.



** مدت خدمت سربازی فعلا تغییر نمی كند

این مقام مسوول در نیروی انتظامی با بیان اینكه خبر كاهش خدمت سربازی به 18ماه و همچنین افزایش آن به 24ماه شایعه است، گفت :‌ مدت خدمت سربازی فعلا تغییری نمی كند و همچنان خدمت سربازی 21ماه است.

سردار كمالی افزود : همچنین مدت خدمت در مناطق عملیاتی 18ماه، مناطق محروم و بد آب و هوا 19ماه، برای دستگاه های دولتی و یگان های حفاظت فیزیكی 21ماه و سایر كاركنان مامور به دستگاه های دولتی 24ماه است.

جانشین اداره منابع انسانی ستاد كل نیروهای مسلح تاكید كرد:‌ ستاد كل نیروهای مسلح و سازمان وظیفه عمومی ناجا ، تنها مرجع اعلام رسمی قوانین و مقررات و اخبار خدمت وظیفه عمومی به شمار می آیند و خانواده هابه شایعات موجود توجه نداشته باشند.



** سربازان فراری عفو می شوند

سردار كمالی در خصوص بخشودگی سربازان فراری اظهار داشت: تمام سربازان فراری كه تا پایان سال 86 فراری محسوب می شوند مورد عفو قرار گرفتند.

وی در تشریح این بخشودگی عنوان كرد: این عفو و بخشودگی مشروط بر این است كه این افراد تا پایان شهریور ماه سال 1392 خود را به سازمانی كه در آن مشغول به خدمت بوده اند معرفی كنند.

به گفته كمالی، این سربازان بدون اینكه به مراجع قضایی معرفی و به جرم آنها رسیدگی شود به یگان خدمتی خود مراجعه و مابقی خدمت سربازی را سپری می كنند.

سردار كمالی همچنین تصریح كرد: مدت خدمت سربازان فراری بخشوده شده بر اساس مدت زمان خدمت سربازی در موقع فرار آنها است . یعنی اگر در زمان فرار آنها مدت خدمت آنها 18ماه بوده، همان مدت خدمت را سپری می كنند.

به گزارش روز سه شنبه پایگاه اطلاع رسانی پلیس، سردار كمالی در ادامه تاكید كرد: كسانی كه سرباز فراری سال 86 به ماقبل هستند اگر از مهر ماه خود را معرفی كنند شامل این عفو و بخشودگی نمی شوند و مطابق قانون با آنها به عنوان سربازان فراری رفتار می شود بنابراین برای رسیدگی به جرم آنها ابتدا باید به مراجع قضایی معرفی شوند و بعد از رسیدگی به جرم آنان، به یگان خدمتی معرفی می شوند تا مابقی خدمت سربازی خود را سپری كنند .

اجتمام (1) ** 1776 **1569
۰ نفر