۲ مرداد ۱۳۹۲، ۱۱:۱۴
کد خبر: 80748901
T T
۰ نفر
افزون بر 2500 بازرسي از كارگاههاي مشمول قانون كار در يزد انجام شد

يزد- رئيس اداره بازرسي كار اداره كل تعاون، كار و رفاه اجتماعي استان يزد گفت: در سه ماهه اول سال 92 تعداد دو هزار و 687 مورد بازرسي توسط بازرسان كار اين اداره كل از كارگاهها صورت گرفته است.

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی اداره كل تعاون،كار و رفاه اجتماعی استان یزد، مجید دشت آبادی افزود: در این بازرسی ها ضمن بررسی وضعیت پرداخت حقوق و مزایای كارگران براساس قانون كار و بخشنامه حقوق و دستمزد شورای عالی كار در كارگاهها، وضعیت حفاظت فنی و ایمنی كارگاهها نیز مورد بررسی قرار می گیرد.

وی ادامه داد: در سه ماهه اول سال 92 تعداد 2 هزار و 687 مورد بازرسی توسط بازرسان كار این اداره كل از كارگاهها صورت گرفته است كه بیش از 1800 مورد ابلاغیه رفع نقص با مهلت قانونی مشخص جهت رفع نقص به كارگاهها ابلاغ شده است.

رئیس اداره بازرسی كار اداره كل تعاون، كار و رفاه اجتماعی استان یزد گفت: اداره بازرسی كار تا زمان رفع نواقص ابلاغ شده و در زمان های تعیین شده مراتب را به صورت جدی موردپیگیری قرار می دهد .

وی ادامه داد: بیشترین حوادث ناشی از كار در سال گذشته در استان با توجه به نوع فعالیت در بخش صنعت و تولید بوده و بخش كارگاههای ساختمانی در مرتبه دوم قرار داشته است كه در سال جدید با برنامه ریزی صورت گرفته درصدد جلوگیری و كاهش بروز حوادث ناشی از كار در كلیه صنایع و فعالیت ها به خصوص در بخش های اخیر الذكر هستیم.

دشت آبادی افزود: یكی از راههای تحقق این هدف استفاده از توان كمیته های حفاظت فنی و بهداشت كار كارگاهها می باشد كه بر اساس ماده 93كارفرمایان كارگاههای مشمول باید این كمیته راتشكیل دهند كه یكی از اعضای كلیدی آن نماینده حفاظت فنی می باشد.

رئیس اداره بازرسی كار اداره كل تعاون، كار و رفاه اجتماعی استان یزد گفت: متاسفانه كارفرمایان محترم این مسئول را با مسئول بهداشت حرفه ای یكی تصور كرده اند كه از سال 91 طی مكاتباتی به واحدها اعلام كرده ایم كه مسئول حفاظت فنی(ایمنی)را بطور مجزا در كمیته ها داشته و به این اداره معرفی نمایند چون وفق ماده96 قانون كارجمهوری اسلامی ایران مسئول بهداشت حرفه ای اصلاً حق ورود به مسائل حفاظت فنی را ندارد و داشتن مسئول حفاظت فنی تاثیر خوبی را در كاهش نواقص ایمنی كارگاهها و جلوگیری از بروز حوادث ناشی از كار را خواهد داشت.

وی یادآور شد: داشتن مسئول ایمنی و انجام امور ایمنی رابه عنوان یك هزینه نبینند بلكه به عنوان یك سرمایه گذاری به آن توجه كنند.ك/1

1968/7537