۵ مرداد ۱۳۹۲، ۱۶:۴۴
کد خبر: 80752789
T T
۰ نفر

تهران بزرگ- شش عنوان كتاب‌ برگزيده‌ شعرهاي شاعران فارسي زبان كه پيش از اين توسط شوراي شعر انتشارات كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان منتشر شده بود، براي چندمين بار تجديد چاپ شد.

به گزارش ایرنا، در این دوره‌ كتاب‌های تجدید چاپ شده، از مجموعه 'گلی از باغ كهن' برگزیده اشعار حافظ كه با هدف آشنایی نوجوانان با میراث ارجمند ادبی و فرهنگی ایران و ترسیم چشم‌انداز روشنی از گلزار شعر فارسی برای گروه سنی د و هـ ( دوره راهنمایی و دبیرستان) منتشر شده است، با چاپ پنج هزار نسخه در مرحله ششم شمارگان آن به 53هزار نسخه تاكنون رسیده است.

همچنین از این مجموعه، برگزیده شعرهای 'سعدی' و 'نظامی' نیز به ترتیب در مرحله‌ چاپ ششم و پنجم آمار چاپ آن‌ها از مرز 50 هزار و 48هزار نسخه گذشت.

از مجموع 'شعر معاصران' نیز دو كتاب برگزیده شعرهای 'پروین اعتصامی' و 'اقبال لاهوری' تاكنون هر كدام 41هزار نسخه از آن منتشر شده كه 36هزار نسخه در مراحل قبلی و پنج هزار نسخه آن در مرحله چهارم به زیر چاپ رفته است.

ششمین كتاب برگزیده شعر كه در این دور، تجدید چاپ شده مربوط به شعرهای محمد حسین شهریار است كه انتشارات و شورای شعر كانون پرورش فكری كودكان و نوجوانان نمونه‌های برجسته‌ این اثر را برای آشنایی نوجوانان با پیوند میان شعر معاصر با فرهنگ و ادب دیرینه و گنجینه شعر پارسی كهن منتشر كرده است و با چاپ 5هزار نسخه از این كتاب در مرحله سوم در مجموع تاكنون 30هزار نسخه برای نوجوانان رده سنی'د و هـ' (دوره راهنمایی و دبیرستان) تجدید چاپ شده است.

انتشارات كانون پیوسته تلاش می‌كند با كمك نویسندگان و كارشناسان با تجربه در زمینه‌های مختلف فرهنگی، هنری، ادبی، داستان و رمان، علمی، دینی، آموزشی و... برای كودكان و نوجوانان كتاب‌های ارزشمند و مفیدی را تولید و منتشر كند.



* كتاب‌خانه‌ مرجع كانون پرورش فكری كودكان و نوجوانان موضوع نمایشگاه ماه مرداد خود را نیز به مجموعه نشریات منتخب ادبیات كودك و نوجوان اختصاص داده است.

در این نمایشگاه تعداد 51 جلد نشریه از منابع موجود در كتاب‌خانه كه 27 جلد نشریه فارسی و 24 جلد نشریه به زبان لاتین با موضوع ادبیات كودك و نوجوان به نمایش گذاشته شده است.

دومین نمایشگاه كتاب‌های منتخب ادبیات كودك و نوجوان كتاب‌خانه مرجع كانون پیش از این در تیر ماه، تعداد 44 جلد كتاب شامل 18 جلد كتاب فارسی و 26 جلد كتاب به زبان لاتین را به نمایش گذاشته بود.

نمایشگاه مجموعه نشریات منتخب ادبیات كودك و نوجوان تا پایان مرداد همه روزه به جز پنج‌شنبه و جمعه و روزهای تعطیل رسمی از ساعت هشت صبح تا 16 در كتاب‌خانه مرجع كانون واقع در خیابان شهید بهشتی، خیابان خالد اسلامبولی، مجتمع فرهنگی و هنری شهید ملك‌شامران میزبان علاقه‌مندان است.

تهرام/7245/1556/