۶ مرداد ۱۳۹۲، ۱۱:۱۷
کد خبر: 80753296
T T
۰ نفر
مشكل كلاس درس و خوابگاه دانشجويان دانشكده علوم قرآني بجنورد برطرف شد

بجنورد - رييس دانشكده علوم قرآني بجنورد گفت: مشكلات محل برگزاري كلاس ها و امكانات رفاهي از جمله خوابگاه براي دانشجويان اين مركز آموزش عالي برطرف شده است.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام 'رحیم مهدوی پور' شامگاه شنبه در نشستی خبری، گفت: اكنون تجهیز ساختمان نوساز این دانشكده به امكانات در مراحل نهایی است و در سال تحصیلی جدید دانشجویان با كمترین دغدغه می توانند به تحصیل بپردازند.

وی افزود: زیرسازی و آسفالت راه دسترسی به دانشكده تخصصی علوم قرآنی نیز با هماهنگی كه با شهرداری بجنورد به عمل آمده تا آغاز سال تحصیلی ساخته و به بهره برداری می رسد.

وی از آغاز اجرای مرحله دوم فضای آموزشی و پژوهشی این دانشكده خبر داد و گفت: اعتبار این طرح از محل اعتبارات سفر رهبر معظم انقلاب به استان تامین شده است.

حجت الاسلام مهدوی پور افزود: برای تجهیز ساختمان اصلی و اجرای مرحله دوم ساخت ساختمان دانشكده علوم قرآنی بجنورد، 20 میلیارد ریال اعتبار از محل سفر رهبری مصوب شده بود كه تاكنون 12 میلیارد ریال آن تخصیص یافته است.

وی مدت زمان پیش بینی شده برای اجرا و بهره برداری از مرحله دوم فضای آموزشی و پژوهشی این دانشكده را هشت ماه اعلام كرد.

رییس دانشكده علوم قرآنی بجنورد از پیگیری شماری از مسوولان استانی و بویژه نمایندگان بجنورد در مجلس شورای اسلامی برای رفع مشكلات دانشكده تخصصی علوم قرآنی استان، تقدیر كرد.

وی در خصوص آخرین وضعیت انتقال دانشجویان پسر این دانشكده در میانه سال تحصیلی قبل به دانشكده علوم قرآنی مشهد، گفت: با توجه به آماده شدن ساختمان اصلی این دانشكده با پنج كلاس درس، خوابگاه، نمازخانه، سالن اجتماعات و غذاخوری برای سال تحصیلی جدید، مكاتبه برای بازگشت دانشجویان پسر منتقل شده به مشهد، انجام شده است.

وی در خصوص وضعیت خوابگاهی دانشجویان نیز افزود: برای سال جدید تحصیلی دو واحد خوابگاهی تجهیز و آماده سازی شده است كه یكی در محل ساختمان اصلی دانشكده و دیگری در شهر بجنورد مستقر است.

حجت الاسلام مهدوی پور از پذیرش دانشجوی پسر در رشته جدید 'علوم قرآن و حدیث' در مقطع كارشناسی از سال تحصیلی جدید در این دانشكده خبر داد و گفت: امسال ظرفیت پذیرش در هر كدام از سه رشته تحصیلی این دانشكده از بین پذیرفته شدگان آزمون سراسری 30 نفر است.

وی افزود: اكنون دو رشته تحصیلی تفسیر قرآن ویژه دختران و تربیت معلم قرآن دائر است.

وی شمار دانشجویان مشغول به تحصیل در دو رشته تحصیلی كنونی این دانشكده را 70نفر اعلام كرد و گفت: از سال 86 كه این دانشكده راه اندازی شده 91 نفر به مرحله دانش آموختگی رسیده اند كه 55 نفر آنان با ارایه پایان نامه، تحصیل خود را به پایان برده اند.

رییس دانشكده علوم قرآنی بجنورد به اعضای هیات علمی این دانشكده اشاره كرد و گفت: اكنون چهار نفر به عنوان عضو هیات علمی به صورت تمام وقت و 26 نفر نیز به عنوان پاره وقت با این دانشكده همكاری دارند.

وی شمار اعضای هیات علمی تمام وقت برای هر رشته تحصیلی در این دانشكده را سه نفر اعلام كرد و افزود: برای سال تحصیلی جدید هم مجوز جذب چهار نفر به عنوان عضو هیات علمی تمام وقت داده شده كه اكنون مراحل اداری خود را می گذراند.

حجت الاسلام مهدوی پور گفت: دانشكده علوم قرآنی بجنورد زیرمجموعه سازمان اوقاف و امور خیریه است كه از سال 86 فعالیت خود را در این استان با پذیرش دانشجو آغاز كرده است. ك/2

623/626