۶ مرداد ۱۳۹۲، ۱۲:۳۵
کد خبر: 80753536
T T
۰ نفر
ساخت مصلاها از برنامه هاي مهم شوراي ائمه جمعه است

يزد - رئيس شوراي سياستگذاري ائمه جمعه استان يزد گفت: ساخت مصلاها در مناطق مختلف از برنامه هاي مهم اين شورا مي باشد كه با جديت پيگيري مي شود .

به گزارش خبرنگار ایرنا ، حجت الاسلام والمسلمین ' رضا شریفی ' روز یكشنبه به مناسبت سالروز تشكیل نخستین ستاد اقامه نماز جمعه در گفت و گو با خبرنگاران استان افزود: تاكنون عملیات اجرایی ساخت مصلی در شهرستان های اردكان ، میبد ، احمدآباد اردكان و تفت آغاز شده است .

وی خاطرنشان كرد: در مركز استان نیز محلی به این منظور اختصاص یافته كه در آینده نسبت به ساخت آن اقدام می شود .

این مسئول گفت: هم اكنون زمینی به وسعت پنج هزار مترمربع در مسجد ملا اسماعیل برای توسعه این مكان مقدس در نظر گرفته شده كه هزار متر آن در زمان مرحوم حجت الاسلام صدوقی اختصاص یافته و مابقی در حال پیگیری است .

شریفی همچنین از واگذاری زمین ساخت مصلی در شهرستان های مهریز ، هرات و مروست خبر داد كه در آینده عملیات اجرایی آنها شروع خواهد شد .

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان گفت: هم اكنون در 24 محل استان شاهد برگزاری نمازهای عبادی سیاسی جمعه هستیم و برخی از مناطق كه خواستار تشكیل آن هستند در صورتی كه دارای حداقل پنج هزار نفر جمعیت بوده و استقبال خوبی وجود داشته باشد با صلاحدید شورای سیاستگذاری مركز اقدام می شود .

شریفی همچنین از فعالیت بیش از دو هزار عضو افتخاری زن و مرد در سطح ستادهای نمازجمعه سراسر یزد خبر داد .

وی گفت: جوانگرایی و استفاده از نیروهای جوان در سطح ستادها و واگذاری برخی امور به آنها از برنامه های این شوراست .

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه یزد بر نظارت بر فعالیت ستادها در طول سال و گزینش و تشویق ستادهای فعال و برتر و همچنین نظارت بر خطبه ها تاكید كرد و گفت: آموزش اعضا و بخصوص مجریان و دست اندركاران ستادها و تخصصی كردن مسئولیت ها از اولویت های امسال شورا در سطح كلان است .

وی با اشاره به اهمیت و جایگاه نمازهای جمعه در نظام مقدس جمهوری اسلامی بر همكاری همگان و همچنین همراهی در راه اقامه هرچه باشكوهتر این آیین عبادی سیاسی تاكید كرد .

این مسئول از همه خبرنگارانی كه در انعكاس عملكرد ستادها و خطبه ها در طول سال فعالیت می كنند قدردانی و بر تداوم این همكاری تاكید كرد و اظهار داشت : آموزش و تقدیر ویژه از خبرنگاران ثابت كه همه هفته اخبار نمازهای جمعه را پوشش می دهند در دستور كار این شوراست .

شریفی ، نمازهای جمعه را از ثمرات نظام مقدس جمهوری اسلامی دانست كه موجب شكست توطئه های دشمنان و تقویت نظام اسلامی بوده است .

در پایان این نشست كه با پیگیری سهیل شریعتمداری مسئول روابط عمو می شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان یزد برای نخستین بار از تاسیس این نهاد در استان برگزار شده است ، خبرنگاران سئوالات خود را مطرح كردند. ك2

7536/1968