احمدرضا قلی پور شامگاه روز یكشنبه در شورای آموزش و پرورش آذربایجان غربی افزود: از عمده ترین علل پایین بودن كیفیت آموزشی مدارس شهری چالدران می توان به مرزی بودن این شهرستان و حضور نیروهای با تجربه در روستاها به علت بهره گیری از مزایای مناطق محروم روستایی اشاره كرد.
وی گفت: نیروهایی كه در سالهای اخیر استخدام شده اند و دارای تجربه پایین هستند اكثرا در شهرهای چالدران خدمت می كنند كه این امر موجب افت كیفیت آموزش در سطح مدارس شده است.
وی ادامه داد: این شهرستان در مناطق مختلف شهری و روستایی نیازمند مدرسه بوده و برای جبران مشكلات در این حوزه حداقل به 30 كلاس درس نیازمندیم.
وی اضافه كرد: در مدارس چالدران 95 نفر در رشته های فنی و حرفه ای به صورت ضمیمه مشغول به تحصیل هستند كه در صورت تاسیس یك مدرسه فنی و حرفه ای به دلیل استقبال دانش آموزان از رشته های فنی این تعداد قابل افزایش به 250 نفر است.
قلی پور با اشاره به مشكلات مدارس شبانه روزی در چالدران گفت: هم اكنون پنج مدرسه شبانه روزی در این شهرستان فعال بوده و به یك هزار نفر خدمات ارائه می دهند.
وی ادامه داد: 70 درصد دانش آموزان مدارس شبانه روزی چالدران تحت پوشش نهادهای حمایتی مانند كمیته امداد و بهزیستی قرار دارند و در روستاهای این شهرستان محرومیت و سرانه غذای دانش آموزان در حد بسیار پایین و در حد 1650 تومان است.
وی اضافه كرد: در صورت عدم افزایش سرانه غذای دانش آموزان در سطح مدارس شبانه روزی دانش آموزان این مدارس با سو تغذیه مواجه می شوند.
قلی پور اظهار كرد: حدود 150 مدرسه در این شهرستان وجود دارد كه 23 درصد مدارس یاد شده كه شامل 32 مدرسه است هوشمندسازی شده و نیازمند 21 مدرسه هوشمند دیگر نیز هستیم.
وی ادامه داد: در طول دولت های نهم و دهم در چالدران 28 كانكس در روستاها ایجاد و 18 مدرسه نیز احداث شده است.
وی افزود: با وجود احداث مدارس در سطح چالدران به دلیل بافت جمعیتی این شهرستان همچنان نیازمند احداث مدارس جدید در نقاط روستایی و شهری هستیم.
7125/581
اروميه - فرماندار چالدران گفت: سطح كيفي آموزش در شهرستان پايين بوده و نيازمند توجه ويژه مسئولان و ارتقاء سطح كيفي آموزش ها در مدارس شهري چالدران هستيم.