رفع مشكلات روستاهاي مازندران نيازمند تامين اعتبارات ملي است

نوشهر - مديركل دفتر امور روستايي و شوراهاي اسلامي استانداري مازندران گفت: رفع مشكلات فراروي بيشتر روستاهاي اين استان نيازمند تخصيص اعتبارات ملي است.

'رضا آزادكناری' روز دوشنبه در حاشیه دیدار چهره به چهره با روستاییان، اعضای شوراهای اسلامی و دهیاران غرب مازندران در محل فرمانداری سابق نوشهر در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، معضلات اجرای طرح های هادی، كمبود آب آشامیدنی و راه را از جمله عمده ترین مشكلات فراروی روستاهای مازندران برشمرد.

وی گفت: این مشكلات باید با تامین بخشی از اعتبارات از محل منابع ملی و بخشی دیگر نیز از محل تملك و دارایی استان بتدریج برطرف شود.

او رفع برخی از مشكلات از جمله جمع آوری زباله ، فراهم كردن زیر ساخت ها به منظور اجرای طرح هادی و تخصیص اعتبار برای ساخت و تجهیز ساختمان دهیاری در روستاها را از وظایف دفتر امور روستایی استانداری دانست و افزود: در دیگر بخش ها این مشكلات باید از سوی مسوولان نهادهای ذیربط مورد پیگیری جدی قرار گیرد.

مدیركل دفتر امور روستایی و شوراهای اسلامی استانداری مازندران میزان اعتبار منظور شده سال گذشته این نهاد را یكهزار و 890 میلیارد ریال اعلام كرد و گفت: از این میزان حدود 18 درصد آن تخصیص یافت.

وی میزان اعتبار امسال دفتر امور روستایی استانداری مازندران را حدود یكهزار و 900 میلیارد ریال اعلام كرد و افزود: این اعتبار بزودی تخصیص یافته، برای توسعه زیرساخت های مناطق روستایی هزینه خواهد شد.

از مجموع حدود دو هزار و 966 روستا در مازندران، یكهزار و 600 روستا دارای دهیاری هستند.ك/3

624/621/1654