۱۱ مرداد ۱۳۹۲، ۱۱:۳۲
کد خبر: 80758925
T T
۰ نفر
وزير ارشاد: روز قدس همگرايي مسلمانان را در انزجار از اسراييل به نمايش مي گذارد

تهران - وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي روز جهاني قدس را نمونه بارز وحدت و همگرايي مسلمانان عنوان كرد و گفت مسلمانان در اين روز يكصدا فرياد انزجار جهان اسلام را از استكبار جهاني و رژيم صهيونيستي به نمايش مي گذارند.

«سیدمحمد حسینی» روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا، برگزاری راهپیمایی روز جهانی قدس در آخرین جمعه ماه مبارك رمضان را از بركات نظام مقدس جمهوری اسلامی برشمرد و افزود: امام خمینی(ره) با تدبیر حكیمانه و با درایت خود آخرین جمعه ماه مبارك رمضان را روز قدس تعیین كردند كه مسلمانان جهان یكپارچه در این روز بزرگ در حمایت از مردم بی دفاع فلسطین بپا خاسته و علاوه بر حمایت از آزادی قدس شریف، نفرت و انزجار خود را نسبت به رژیم صهیونیستی و ایادی استكبار جهانی اعلام می دارند.

وی تصریح كرد، حضور باشكوه و گسترده مردم در راهپیمایی روز جهانی قدس پاسخ به یاوه‌گویی‌های استكبار جهانی و رژیم صهیونیستی است.

رییس شورای فرهنگ عمومی كشور همچنین راهپیمایی روز قدس را نماد اتحاد جهان اسلام دانست و افزود: حمله و اهانت اخیر دشمنان به مسلمانان سوریه و اماكن مذهبی نشان دهنده درماندگی، عجز و ناتوانی و ترس دشمنان از گسترش اسلام در سراسر جهان است.

حسینی با بیان اینكه امروز رژیم صهیونیستی و دشمنان اسلام همه توان خود را برای ایجاد شكاف و تفرقه افكنی بین مسلمانان به كار گرفته‌اند تا از فضای تفرقه برای حفظ موقعیت خود استفاده كنند، گفت: آنچه در فلسطین، لبنان، سوریه و مصر اتفاق افتاده، همگی ریشه در تلاش رژیم صهیونیستی و استكبار جهانی برای بقای بیشتر خود در منطقه داشته و آنان در تلاشند اعتقادات و باورهای خود را به ملت های بی دفاع تحمیل كنند.

وی افزود: مسلمانان با حضور یكپارچه خود در راهپیمایی روز قدس نشان خواهند داد كه تلاش‌های دشمنان اسلام در هر لباسی برای ایجاد شكاف و تفرقه میان آنان ناكام خواهد ماند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به جنایات و اعمال خشونت آمیز رژیم صهیونیستی علیه مسلمانان اشاره و از اهالی فرهنگ و هنر خواست علاوه بر حضور در راهپیمایی روز قدس، در دفاع از مردم فلسطین با استفاده از ابراز و زبان هنر جنایات رژیم صهیونیستی را به تصویر بكشند.

عضو شورای انقلاب فرهنگی همچنین به مواضع جمهوری اسلامی ایران در باره فلسطین اشاره كرد و افزود: معتقدیم كه سرزمین فلسطین باید آزاد شود و اكنون با بیداری جهان اسلام، ابهت و هیبت پوشالی صهیونیست ها نیز در جهان شكسته شده است.

حسینی تاكید كرد: امروز رژیم غاصب اسراییل در موضع ضعف است و حملات لفظی وی علیه جمهوری اسلامی ایران نیز از سر استیصال و درماندگی و البته بی اثر است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینكه جنایات رژیم صهیونیستی برای همگان آشكار شده است، از مسلمانان جهان خواست با حضور در روز جهانی قدس همگام و یكپارچه در هرچه با شكوهتر برگزارشدن این روز تلاش كنند.

فراهنگ(4)** 1355**1542**
۰ نفر