۱۱ مرداد ۱۳۹۲، ۱۳:۴۴
کد خبر: 80759209
T T
۰ نفر
روز قدس نماد بسيج امكانات مسلمانان براي مقابله با اسرائيل غاصب است

رشت - مسوول حوزه نمايندگي ولي فقيه در سپاه قدس گيلان در جمع مردم روزه دار آستانه اشرفيه گفت: روز جهاني قدس نماد بسيج امكانات مسلمانان جهان براي مقابله با رژيم اشغالگر قدس و حمايت از مردم مظلوم فلسطين است.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین 'محمد علی محسن زاده' افزود: آزادسازی و نجات قدس شریف در سایه اتحاد همه مسلمانان جهان و عمل به تعالیم و دستورات قرآن كریم و اهل بیت (ع) محقق می شود.

وی فلسطین را سرزمین بعثت انبیاء بزرگ الهی دانست و بیان كرد: این سرزمین به عنوان اولین قبله مسلمانان به شمار آمده و یكی از مساجد مهم و بزرگ را در خود جای داده است.

وی در ادامه با گرامیداشت یاد امام خمینی (ره) اظهار كرد: روز جهانی قدس برای آزادی قدس شریف و حمایت از مردم مظلوم فلسطین اشغالی از سوی امام راحل نامگذاری شده است.

وی گفت: امام راحل (ره) همواره تنها راه نجات مردم فلسطین را ایستادگی و مقابله در برابر اسرائیل غاصب می دانستند.

حجت الاسلام محسن زاده اظهار كرد: امام راحل تاكید داشتند مردم مسلمان جهان باید با اتحاد و مقاومت در برابر اسرائیل غاصب و استكبار ایستادگی كنند.

وی فراگیر شدن مبارزه مسلمانان با استكبار جهانی و حمایت از بیداری اسلامی را وظیفه همه مسلمانان دانست و اظهار داشت: همه ما با حمایت از مردم فلسطین با استكبار و اسرائیل غاصب مقابله می كنیم .

حجت الاسلام محسن زاده گفت: اگر چه اسرائیل غاصب به ظاهر از برخی نقشه های خود دست برداشته اما همواره تلاش دارد تا با تضعیف ملتهای مسلمان به اهداف شوم خود دست یابد.

وی اظهار داشت : مقابله با اسرائیل یك وظیفه و فریضه الهی است

زیرا قصد محو اسلام را دارد و همه مسلمانان در این خصوص باید هوشیار باشند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، راهپیمایی روز جهانی قدس صبح امروز همزمان با سراسر كشور اسلامی ایران در آستانه اشرفیه برگزار شد.

در این راهپیمائی كه از كانون بسیج جوانان تا مقابل حرم مطهر حضرت سلطان سید جلال الدین اشرف (ع) ادامه داشت، قشرهای مختلف مردم، روحانیون، مسوولان ادارات و نهادها، نیروهای نظامی و انتظامی ، بسیجیان و ... حضوری پرشور . گشترده داشتند.

در این راهپیمائی شركت كنندگان بار دیگر با سردادن شعارهایی چون مرگ بر اسرائیل ، مرگ بر آمریكا ضمن انزجار خود از جنایات رژیم اشغالگر قدس حمایت خود را از مردم مظلوم فلسطین اشغالی اعلام كردند.

همچنین همزمان با راهپیمایی روز قدس در آستانه اشرفیه این آئین در بخش بندركیاشهر نیز با حضور گسترده مردم برگزار شد.ك/2

7287/ 603