۱۵ مرداد ۱۳۹۲، ۱۱:۵۸
کد خبر: 80764434
T T
۰ نفر
معنويت عامل مهم ايجاد آرامش در خانواده و افزايش اميد به زندگي است

قزوين - يك كارشناس علوم ديني گفت: توجه خانواده هاي ايراني و اسلامي به معنويت در زندگي آرامش روحي آنان را افزايش و سطح اميد به زندگي را رتقا مي دهد.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام 'حسین دهنوی' روز سه شنبه در همایش مهارتهای زندگی در خانواده اسلامی كه در سالن اجتماعات فرهنگسرای بانو حضرت زهرا(س) برگزار شد، افزود: معنویت در زندگی موجب آرامش روحی انسان خواهد شد و این مهم با راهكارهای عملی بدست می آید.

وی با بیان اینكه ترك گناه یكی از شاخصه های مهم برای افزایش آرامش در زندگی است، اظهار كرد: فرد گناهكار نسبت به دیگران اضطراب بیشتری دارد و در آیات و روایات آمده كه گناه یكی از عوامل بروز مصیبت و بلا در زندگی است.

حجت الاسلام دهنوی تصریح كرد: در ماه مبارك رمضان زمینه برای ترك گناه بسیار فراهم است چراكه شیاطین در زنجیر هستند و اگر انسان بتواند حالات معنوی خود را در بعد از این ماه مبارك حفظ كند به آرامش بیشتری خواهد رسید.

وی تقویت ایمان به خدا را عامل دیگری در افزایش آرامش انسان برشمرد و ادامه داد: كسی كه به خدا ایمان دارد می داند كه تمام امورات دنیا بدست اوست و هیچ برگی از درخت به اذن او بر روی زمین نمی افتد.

این كارشناس، زندگی آدمهایی كه به خدا توكل می كنند را با دیگران متفاوت اعلام كرد و افزود: خداوند در قرآن توكل انسان به خدا را برای او كافی می داند و حضرت علی(ع) فردی كه به خدا توكل می كند را از قوی ترین انسانهای دنیا نزد خداوند عزوجل معرفی می كند كه در زندگی رنج كمتری می برند.

این كارشناس خانواده، توسل به معصومین را موجب تقویت رابطه ی انسان با خدا دانست و گفت: هیچگاه ارتباط خود را با معصومین قطع نكنید چراكه یكی از جنبه های ایجاد آرامش در زندگی با ارتباط و توسلی كه انسان با این افراد بزرگوار برقرار می كند، بدست می آید.

7389/616