۲۵ اسفند ۱۴۰۲، ۱۶:۱۷
کد خبرنگار: 1031
کد خبر: 85419225
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استاد حوزه و دانشگاه: معنویت مانع از اضطرابِ زندگی‌ِ ماشینی است

اصفهان - ایرنا - استاد حوزه و دانشگاه گفت: تنها مانع قوی در برابر افسردگی و اضطراب زندگی‌ ماشینی در شرایط حاضر، اعتقادات قوی و پرداختن به معنویت است.

به گزترش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین مسعود عالی روز جمعه در برنامه موسوم به «یک روز بهاری در جوار آستان مقدس حضرت زینب(س)» در اصفهان افزود: آرامش و نشاط در زندگی جزیی از نیازهای اصلی و واقعی انسان‌هاست.
وی اظهار داشت: اکنون در دنیای ماشینی زندگی می‌کنیم که زندگی‌ را آسان کرده و دستگاه‌ها راحتی بهمراه آورده‌اند اما اضطراب و افسردگی هم بیشتر شده است.
این‌ پژوهشگر حوزه دین‌ با بیان اینکه آرامش و نشاط از ابتدا در درون انسان وجود داشته است، گفت: برخی در بالاترین ابتلائات خود نیز آرامش و طمأنینه دارند.
وی خاطرنشان کرد: این در حالیست که ما نمی توانیم بلاها را دفع کنیم، اما می‌توانیم خود را به گونه‌ای درست کنیم که آرامش و نشاط داشته باشیم.
این کارشناس دینی در باره راهکارهای ایجاد نشاط و آرامش درونی گفت: اگر فردی بخواهد این صفات را در درون خود رشد دهد باید تکیه‌گاه محکم داشته باشد و فردی که تکیه‌اش خداست، هیچ وقت از زندگی ناامید و دچار کسالت و اضطراب نمی‌شود.
وی اضافه کرد: مهم این است که باید اعتقاد قوی وجود داشته باشد تا انسان در بحران‌ها و سختی‌ها بتواند خود را نگه دارد.
حجت‌الاسلام عالی، داشتن اعتقادات قوی هنگام ناخوشی و توکل به خدا را ضامن حفظ آرامش و نشاط عنوان کرد و گفت: مهم این است که انسان بتواند در سختی‌ها و بحران های زندگی، توکل داشته باشد و مهمتر این است که باورهای خود را محکم کند و خداوند در همه زندگی‌اش حاضر ببیند.
وی خاطرنشان کرد: یکی از خصوصیات دین اسلام این است که معنویت و مذهب را بخشی از زندگی فرد نمی‌داند، بلکه باید بندگی خدا در تمام ابنای زندگی وجود داشته باشد، در مقابل برخی از ادیان تحریف شده معنویت و خدا را تنها برای بخشی از زندگی می‌دانند که از جمله آن دنیای سکولار فعلی است.
این مُدرس حوزه و دانشگاه با تاکید بر حضور دین و خدا در تمام بخش‌های زندگی تصریح کرد: این مساله تمرین می‌خواهد و یکی از کارهایی سبب‌ساز برای حضور خدا در همه مراحل زندگی انسان این است که او در همه کارهایش نیت داشته باشد.
وی افزود: نیت یعنی انسان پیچ و فرمان زندگی را بدست خدا بسپارد و انگیزه الهی، انسانی و درست داشته باشد که این مساله نیازمند تمرین است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha