۱۵ مرداد ۱۳۹۲، ۱۹:۱۳
کد خبر: 80765267
T T
۰ نفر

متقاضيان مسكن مهر دزفول بار ديگر در تنگنا

۱۵ مرداد ۱۳۹۲، ۱۹:۱۳
کد خبر: 80765267
متقاضيان مسكن مهر دزفول بار ديگر در تنگنا

دزفول– به رغم تصويب افزايش وام مسكن مهر توسط دولت دهم ، همچنان تعاوني هاي مسكن مهر دزفول ، متقاضيان را در تنگنا قرار داده و آنها را تهديد به حذف مي كنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی ، معاون اول رییس جمهور پیشین ایران در 11 تیرماه سال جاری در جریان بهره برداری از هشت هزار واحد مسكن مهر خوزستان، برای گشودن قفل مسكن مهر دزفول وعده افزایش تسهیلات بانكی از 250 میلیون ریال به 300 میلیون ریال را داد.

بنا به گفته فرماندار ویژه دزفول ، افزایش 50 میلیون ریالی وام مسكن مهر دزفول در هیات دولت تصویب و به بانك های عامل ابلاغ شده، ولی متاسفانه برخی از مدیران تعاونی با اعمال فشار به متقاضیان خواستار دریافت این مبلغ به صورت نقد شده اند.

چندین متقاضی مسكن مهر دزفول به رویه تهدید آمیز اتخاذ شده از سوی برخی تعاونی های مسكن مهر، انتقاد كرده و خواستار فرصت دادن به انجام مراحل اداری واریز 50 میلیون ریال باقی مانده شدند.

یك متقاضی مسكن مهر دزفول گفت: تاكنون 165 میلیون ریال به عنوان سهم آورده بصورت نقد پرداخت كرده ام كه با افزودن 250 میلیون ریال تسهیلات بانكی 415 میلیون ریال می شود.

‘ احسان كردی ‘ افزود: متاسفانه مدیر تعاونی مربوطه ، اینجانب را تهدید كرده كه اگر 50 میلیون ریال باقی مانده را به صورت نقد پرداخت نكنی از پروژه حذف و شخص دیگری جایگزین می شود.

وی اظهاركرد: واحدهای مسكونی مهر شهر دزفول قرار بود شهریور پارسال به متقاضیان واگذار شوند ولی با گذشت نزدیك به یكسال همچنان آماده تحویل نیستند.

یكی دیگر از متقاضیان مسكن مهر دزفول گفت: تاخیر فراوان در تحویل واحدهای مسكونی ، ضرر و زیان فراوانی به بنده و دیگر متقاضیان وارد كرده است.

ˈ مسعود داج ˈ با اشاره به اینكه تحویل واحدهای مسكن مهر بیش از یكسال به تعویق افتاده افزود:نه تنها هیچ كس پرداخت این دیركردها و ضرر و زیان وارد شده به متقاضیان را تقبل نمی كند بلكه مدیران تعاونی بارها متقاضیان را تهدید كرده اند كه در صورت واریز نكردن سهم آورده در زمان مقرر از پروژه حذف و فرد دیگری جایگزین می شود.

وی از مسوولان شهرستان دزفول خواست كه توضیحات لازم در خصوص افزایش تسهیلات بانكی از 250 میلیون ریال به 300 میلیون ریال كه مصوبه هیات دولت است را ارایه دهند.

فرماندار ویژه دزفول ، پیشرفت واحدهای مسكونی مهر شهر دزفول را 85 درصد عنوان كرد و گفت: پیگیری جدی در خصوص تامین 50 میلیون ریال باقی مانده وام مسكن در دستور كار قرار دارد.

‘ عبدالرضا احسانی نیا ’ با اشاره به اینكه محل تامین اعتبار افزایش وام بانكی هنوز مشخص نشده افزود: برای حل مشكل مسكن مهر دزفول نشست های متعددی در شهرستان و استان انجام شده و بزودی نتیجه قطعی اعلام می شود.

وی اظهاركرد: مدیران تعاونی های مسكن مهر تا زمان مشخص شدن نتیجه نهایی در خصوص افزایش یا افزایش نیافتن 50 میلیون ریال به وام مسكن ، متقاضیان را در تنگنا قرار ندهند.

فرماندار ویژه دزفول افزود: آن دسته از متقاضیان كه سهم آورده خود را تاكنون بطور كامل پرداخت نكرده اند ، باید پرداخت كنند.

عملیات اجرایی پروژه مسكن مهر دزفول از سال 89 آغاز و بر خلاف وعده مسوولان مبنی بر تسریع در تكمیل این پروژه ، اجرای آن با وقفه روبه رو شد.

تورم و گرانی مصالح موجب تأخیر طولانی در تحویل واحدهای مسكونی و افزایش سهم آورده از طرف پیمانكاران شد كه این امر نارضایتی و اعتراض متقاضیان مسكن مهر را در پی داشت.7279/648/640