۱۸ مرداد ۱۳۹۲، ۱۲:۳۷
کد خبر: 80768102
T T
۰ نفر
نماينده اردبيل: ضعف مالي نبايد بر حوزه فرهنگ و قلم سايه بيندازد

اردبيل - نماينده مردم اردبيل ،‌ نير ، نمين و سرعين در مجلس شوراي اسلامي گفت: حوزه خبر و رسانه نبايد با تنگناي مالي مواجه باشد.

مصطفی افضلی فرد جمعه در نشستی با اصحاب خبر و رسانه استان در اردبیل افزود: اصحاب فرهنگ ، خبر و قلم نباید به علت تنگنای مالی از بیان حقایق و شفا سازی وقایع باز بمانند.

وی با اشاره به تاكید مقام معظم رهبری بر توجه حوزه فرهنگ و اندیشه گفت: همان گونه كه نیمی از منابع مالی موجود صرف بخش های اقتصادی ، سیاسی ، اجتماعی و عمرانی می شود نیم دیگر هم باید به حوزه فرهنگ ، قلم و اندیشه اختصاص یابد.

وی با ناپسند دانستن هر گونه انفعال و انزوا در كار فرهنگی و هنری اظهار كرد: مدیران استان باید با رفع موانع پیش روی اصحاب فرهنگ و هنر زمینه شكوفایی و ابراز وجود هنرمندان بومی را فراهم كنند.

وی همچنین با گرامیداشت یاد و خاطره شهید محمود صارمی خبرنگاران را به تلاش بیشتر در انجام رسالت خطیر اطلاع رسانی فراخواند.

به گزارش ایرنا ، سرهنگ عظیم دشتی رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان اردبیل هم در این نشست آگاه‌سازی و آموزش عمومی ، بالا بردن سطح آگاهی‌های سیاسی و اجتماعی مخاطبان ، مدیریت مسائل و پیشامدهای مختلف و شفاف‌سازی حقایق جامعه را از اهداف اصحاب خبر و رسانه برشمرد.

وی با اشاره به درخشش بسیج در عرصه های سیاسی ، اجتماعی و دفاع مقدس گفت: این نهاد مقدس می كوشد در فضای كنونی با شكوفایی استعدادهای فرهنگی و هنری بسیج ، زمینه ظهور و بروز هنرمندان متعهد را بیش از پیش فراهم كند.

وی حضور هنرمندان غیربومی در مناطق توریستی استان از جمله سرعین را پشت پازدن به هنرمندان متعهد بومی دانست و از مسوولان خواست به اصحاب فرهنگ ، هنر و قلم استان بیش از پیش بها داده شود.

در این آیین كه در سالن اجتماعات اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برگزار شد از برخی مدیران خبرگزاری ها و خبرنگاران و نیز عیسی پاشاپور خبرنگار افتخاری پایگاه خبری تحلیلی سیمرغ سازمان بسیج هنرمندان استان اردبیل با اهدای جوایزی تجلیل شد.

7124/594/530