۲۲ مرداد ۱۳۹۲، ۹:۱۸
کد خبر: 80771532
T T
۰ نفر
آيين بزرگداشت شهيد محمود صارمي و روز خبرنگار در اردبيل برگزار شد

اردبيل - با حضور جمعي از مسوولان و خبرنگاران آيين بزرگداشت شهيد محمود صارمي و روز خبرنگار در اردبيل برگزار شد.

به گزارش روز سه شنبه خبرنگار ایرنا معاون مطبوعاتی اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامی در این مراسم خبرنگاران را آگاهی بخش جامعه عنوان كرد و گفت: خبرنگاران میتوانند با انتشار اخبار واقعی ازگسترش اخبار كذب و شایعه پراكنی در جامعه جلوگیری كنند.

توحید بلورساز با اشاره به فداكاری خبرنگاران در طول انقلاب اسلامی افزود: خبرنگاران در راستای وظایف خود در تمامی برهه ها و حتی دوران دفاع مقدس همگام با رزمندگان در راه دین و كشور از جان خود گذشتند.

وی در ادامه از وجود 55 مجوز نشریه محلی در استان خبر داد و گفت: 10 خبرگزاری ، 25 نمایندگی روزنامه سراسری ، 105 دكه مطبوعاتی و 250 نفر خبرنگار در حوزه مطبوعات و اطلاع رسانی در استان فعال هستند.

بلورساز با بیان اینكه افراد تحصیل كرده و دارای تخصص بسیاری در عرصه مطبوعات استان فعال هستند ، افوزد: افرادی هم به صورت غیر حرفه ای وارد این عرصه شده اند كه با برگزاری كلاس های آموزشی میتوانیم از استعدادهای این قشر نیز استفاده كنیم.

وی اظهار امیدواری كرد با استفاده از این زمینه های اطلاع رسانی در استان بتوانیم افق روشنی را در آینده استان اردبیل شاهد باشیم.

در این آیین سه تن از سرپرستان نشریات محلی ، سراسری و خبرگزاری ها مسایل و مشكلات رسانه های استان را تشریح كردند .

ارایه گزارش فعالیت خانه مطبوعات توسط مدیر این خانه و تجلیل از تعدادی از فعالان و پیشكسوتان مطبوعات استان از دیگر برنامه های این آیین بود .

8124/530