۲۲ مرداد ۱۳۹۲، ۱۳:۰۸
کد خبر: 80772099
T T
۰ نفر
نقش خبرنگاران در تحقق وظايف نيروي انتظامي بسيار تعيين كننده است

يزد - فرمانده انتظامي استان يزد گفت: نقش خبرنگاران رسانه هاي مختلف گروهي در تحقق وظايف خطير نيروي انتظامي در بخش هاي مختلف خيلي ثمر بخش و تعيين كننده است .

به گزارش خبرنگار ایرنا ، سرتیپ دوم پاسدار ' منوچهر امان اللهی ' روز سه شنبه در جمع خبرنگاران استان با تجلیل از فعالیت و همكاری اصحاب رسانه افزود: خبرنگاران از اركان اصلی جامعه و مسئول آگاهی بخشیدن به مردم هستند .

وی با اشاره به اینكه نیروی انتظامی برای انجام درست وظایف محوله خود همواره به تعامل سازنده خبرنگاران نیازمند است، اضافه كرد: خبرنگاران با تهیه و انعكاس گزارشات و اخبار درست در حوزه های فرهنگی و اجتماعی می توانند در كاهش بسیاری از آسیب ها و ناهنجاری ها نقش آفرین باشند .

فرمانده انتظامی استان یزد از دیگر وظایف خبرنگاران را هدایت افكار عمومی و اقتاع جامعه و مردم در مسائل مختلف ذكر كرد .

امان اللهی خاطرنشان كرد: خبرنگاران رسانه های گروهی باید با واقعیات جامعه و مردم حركت كنند و با ارائه اخبار درست و منطقی به مردم و كشور خدمت كنند .

وی از اصحاب رسانه خواست تا از طرح برخی مسائل غیر منطقی و دست نیافتنی كه در سطح جامعه و بین مردم توقعات بیجا ایجاد می كند خودداری كنند .

فرمانده انتظامی یزد در ادامه تصریح كرد: بر خبرنگاران رسانه های گروهی است كه از امور نسنجیده در انعكاس اخبار و مطالب بشدت پرهیز كنند و در این عرصه همچنان عقلایی فعالیت نمایند .

امان اللهی از دیگر وظایف مهم اصحاب رسانه را با توجه به اهمیت و نقش آنها در دنیای كنونی ، انعكاس اخبار در كمال دقت ، صداقت وتوام با در نظر گرفتن مصالح مردم و جامعه عنوان كرد .

وی گفت: انعكاس اخبار غیر واقع و غیر وثوق به جو بدبینی و نارضایتی در بین مردم منجر می شود كه باید از آن پرهیز كرد.

این مسئول در ادامه به ارائه گزارش در خصوص اقدامات نیروی انتظامی استان در سالجاری پرداخت و یادآور شد: امسال بیش از هفت تن انواع مخدر در سطح استان كشف و ضبط شده است .

امان اللهی گفت: در این خصوص 11 بند شناسایی و منهدم ، 450 متهم دستگیر و و یك هزار و 355 نفر نیز در خصوص جرائم مختلف دستگیر و تحویل مقامات قضایی شدند .

فرمانده نیروی انتظامی استان یزد گفت: شناسایی و برخورد با اراذل و اوباش در آینده نزدیك در استان یزد اجرا خواهد شد و كسانیكه در محله های خود برای خانواده ها و نوامیس مردم مشكل ایجاد كرده اند با آن ها برخورد خواهد شد.

وی از كاهش 19 درصدی فوتی ها در تصادفات ، 60 درصدی كاهش جرائم خشن و همچنین كاهش 30 درصدی تجاوز به عنف خبر داد .

فرمانده انتظامی استان خاطرنشان كرد: در این مدت شاهد كاهش 100 درصدی سرقت مسلحانه ، 11 درصدی قتل و شناسایی و دستگیری 273 نفر در خصوص كالای قاچاق خبر داد .

امان اللهی گفت: در ماه جاری با تلاش ماموران انتظامی استان بیش از 130 هزار لیتر سوخت قاچاق كشف شده است .

وی همچنین به كاهش 10 درصدی انواع جرائم در طول ماه مبارك رمضان خبر داد كه محقق شده و اظهار امیدواری كرد تا در طول سال و با همكاری مردم و فعالیت های خبرنگاران در تمامی عرصه ها نیروی انتظامی بتواند ماموریت های خود را بنحو احسن و در راستای خدمت به مردم انجام دهد .

در پایان این نشست ضمن پاسخگویی به سئوالات اصحاب رسانه استان از خبرنگاران فعال یزد با لوح قدردانی بعمل آمد .ك3

7536/1968