۲۶ مرداد ۱۳۹۲، ۹:۴۶
کد خبر: 80776460
T T
۰ نفر
يازدهمين جشنواره سراسري شعر و داستان جوان سوره در سنندج آغاز شد

سنندج - يازدهمين جشنواره سراسري شعر و داستان جوان سوره امروز شنبه با حضور هنرمنداني از سراسر كشور در سنندج آغاز شد.

به گزارش ایرنا، این جشنواره به مدت دو روز در بخش های شعر نو، شعر كلاسیك، داستان كوتاه بزرگسال، داستان كوتاه كودك و نوجوان، شعر كودك و نوجوان و ترانه و سرود برگزار می شود.

رییس حوزه هنری استان كردستان در رابطه با این جشنواره به خبرنگار ایرنا گفت: برای نخستین بار در كشور بخش ویژه با عنوان ادبیات بومی (شعر كردی، داستان كردی) به این جشنواره اضافه شده و این مهم نشات گرفته از تاكیدات رهبر معظم انقلاب مبنی بر توجه به زبان كردی است.

امین مرادی هدف از برگزاری این جشنواره را كشف، شناسایی، جذب و پرورش استعدادهای درخشان عنوان كرد و افزود: این جشنواره در طول چند دوره برگزاری، توانسته در راه رسیدن به اهداف والای خود موفق عمل كند.

وی به برنامه های جنبی این جشنواره اشاره كرد و افزود: در این جشنواره از شاعر و ادیب برجسته كرد مرحوم ' ماموستا هه ژار'، استاد مرحوم 'شاهرخ اورامی' و هنرمند سقزی استاد ' عمر صالحی صاحب' در این جشنواره تجلیل می شود.

مرادی بازدید از اماكن تاریخی و تفریحی استان، برپایی نمایشگاه و فروشگاه كتاب ویژه هنرمندان كرد زبان، برپایی نمایشگاه صنایع دستی ویژه استان، برگزاری كارگاه های آموزشی را از دیگر برنامه های جنبی جشنواره عنوان كرد.ك/3

570/533/ 610
۰ نفر