۳۰ مرداد ۱۳۹۲، ۸:۳۷
کد خبر: 80782097
T T
۰ نفر
23 اثر به چهارمين جشنواره تئاتر خياباني شهروند لاهيجان راه يافتند

رشت - دبير شوراي سياست گذاري جشنواره تئاتر خياباني شهروند از راهيابي 23 اثر نمايشي به چهارمين دوره اين جشنواره در لاهيجان خبر داد.

'جواد نجار تميزكار' روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ايرنا اظهار داشت: راهيابي اين تعداد اثر برگزيده به چهارمين جشنواره تئاتر خياباني شهروند لاهيجان پس از بررسي آثار ارسالي به دبيرخانه اين جشنواره از سوي هيات انتخاب آثار صورت گرفته است.

وي تصريح كرد: در چهارمين دوره جشنواره تئاتر خياباني شهروند لاهيجان تعداد 155 اثر از شهرهاي مختلف كشور چون تهران، سقز، پاكدشت خرمشهر، قرچك، ورامين، مسجد سليمان، انديمشك، دزفول، مرند، اروميه، آمل، ميبد، اصفهان، اهواز، گنبدكاووس، قم، كرج، ملاير، تبريز، آستانه اشرفيه، لنگرود، كياشهر، آغاجاري، نظرآباد، پيشوا، ساوه، سياهكل، خوي، قروه، بجنورد، بناب، تنكابن، آبادان، مشهد، سنندج و لاهيجان به دبيرخانه اين جشنواره ارسال شده است.

دبير شوراي سياست گذاري جشنواره تئاتر خياباني شهروند ادامه داد: از اين تعداد آثار ارسالي به دبيرخانه چهارمين جشنواره تئاتر خياباني شهروند نيز آثار شهرهاي ميبد ، مريوان ، خوي ، ورامين ، ملاير ، سقز ، آمل ، اهواز ، تهران ، خرمشهر ، بجنورد ، كرج، آستانه اشرفيه ، كياشهر ، لنگرود ، سياهكل و لاهيجان موفق به حضور در اين جشنواره شدند.

وي در ادامه در خصوص نحوه انتخاب آثار برگزيده اين جشنواره اظهار داشت: انتخاب اين آثار برگزيده با در نظر گرفتن محتوا و تكنيك آثار در زمينه موضوعاتي نظير شهروند و فرهنگ ايثار و شهادت، شهروند و فرهنگ اصيل اسلامي ، شهروند و ترافيك ، شهروند و امر به معروف و نهي از منكر ، شهروند و رفاه اجتماعي ، شهروند و مديريت زباله پسماند ، شهروند و فرهنگ شهر نشيني ، شهروند و آسيب هاي اجتماعي ، مشاركت شهروندان در اداره شهر ، مشاركت شهروند در حفظ فضاي سبز و زيبا سازي محيط از سوي هيات انتخاب آثار صورت گرفته است.

وي گفت: در هيات انتخاب آثار چهارمين جشنواره تئاتر خياباني شهروند لاهيجان نيز مهدي شفيعي، اكبر صمدي نيا، نگار نادري، جواد نجارتميزكار همكاري داشته اند.

تميزكار يادآور شد: خوشبختانه امسال در برگزاري چهارمين جشنواره تئاتر خياباني شهروند با مشاركت و همكاري بسيار خوب هنرمندان و گروه هاي نمايشي از نقاط مختلف كشور روبرو بوده ايم.

وي زمان برگزاري چهارمين جشنواره تئاتر خياباني شهروند لاهيجان را از سوم تا ششم شهريورماه امسال عنوان و اظهار كرد: امسال آثار برگزيده در اين جشنواره در 12 نقطه سطح شهر لاهيجان و همچنين سه نقطه حاشيه اين شهر به اجرا در مي آيند.

وي در خصوص بخش هاي مختلف برگزاري اين جشنواره و آثار شركت يافته اظهار داشت: در بخش مسابقه اين دوره از جشنواره تئاتر خياباني شهروند لاهيجان نيز آثاري چون كارگران مشغول كارند به نويسندگي و كارگرداني مسعود ابراهيمي از ميبد، كداميك به نويسندگي مختار محمدي و كارگرداني رحمان كريمي از مريوان، سپور به نويسندگي و كارگرداني حميد سعادت فر از خوي، از صفر تا صفر به نويسندگي هيوا سرسنگي و كارگرداني وريا شاكر از سقز، آيا فشارباعث توهم مي شود به نويسندگي محسن اردشير و كارگرداني غنچه شكوهيان، محسن اردشير از آمل، گلادياتور به نويسندگي مصطفي بوعذار و كارگرداني معصومه عموري از اهواز، ماه غريب به نويسندگي عبدالحليم تقلبي و كارگرداني عبدالله حليات از خرمشهر، غريبه اي در خانه به نويسندگي حامد عالمي پور و مرتضي كريمي پور و كارگرداني مرتضي كريمي پور از بجنورد حضور دارند.

وي يادآور شد: در اين بخش همچنين آثاري چون تنديس شهر به نويسندگي و كارگرداني علي اسماعيلي از سقز، شانس به نويسندگي كاوه مهدوي و فرامرز قليچ خواني و كارگرداني فرامرز قليچ خواني از كرج، آسماني ها به نويسندگي و كارگرداني اكبر قهرماني از آمل، قصه هاي ايراني به نويسندگي و كارگرداني محمدرضا جعفري از آستانه اشرفيه ، امريه شوم به نويسندگي امين جمالي و كارگرداني مصطفي ذرعي از بندركياشهر، وصيت به نويسندگي ياسر كاظمي و كارگرداني مصطفي خوش نشين از لنگرود، افتو به نويسندگي و كارگرداني علي بيداوسي از لاهيجان، صيادان شهر دريائي به نويسندگي و كارگرداني محمود فرضي نژاد از سياهكل حضور دارند.

وي گفت: در بخش مهمان اين جشنواره نيز آقاي واندال به نويسندگي كريم خاوري ، ابوالفضل محترمي و كارگرداني كريم خاوري از مريوان، پسرك بازيگوش به نويسندگي و كارگرداني سامان خليليان از تهران ، جايي براي ما سه نفر به نويسندگي و كارگرداني مهدي حبيبي از ملاير شركت دارند.

وي گفت: همچنين در بخش جنبي اين جشنواره نمايش هاي گنج در ميان زباله ها به نويسندگي زهرا بردبار از رشت و بز در پياده رو به نويسندگي و كارگرداني مظاهر رمضانپور از لاهيجان شركت دارند.

ئي در پايان نيز از آمادگي كامل شهرداري ، شوراي شهر ، فرمانداري و ساير اعضاء شوراي سياستگذاري و اجرائي چهارمين جش