۳۰ مرداد ۱۳۹۲، ۹:۴۱
کد خبر: 80782243
T T
۰ نفر

شهرستان كوثر پذيراي خيل مسافران تابستاني است

۳۰ مرداد ۱۳۹۲، ۹:۴۱
کد خبر: 80782243
شهرستان كوثر پذيراي خيل مسافران تابستاني است

كوثر ، اردبيل - با آغاز دور دوم سفرهاي تابستاني شهرستان كوثر با جاذبه هاي گردشگري و طبيعت زيبا پذيراي خيل گردشگران و مسافران است.

به گزارش ايرنا ، شهرستان كوثر با آب و هوايي مناسب و داشتن تفرجگاه ها و جاذبه هاي تفريحي و تاريخي هموار ميزبان مسافران از اقصي نقاط كشور بوده است.

پارك فدك يكي از تفرجگاه هاي گيوي است كه در سال هاي اخير شهرت زيادي بين مسافران يافته و وجود رودخانه گيوي چايي در اين مكان براي خانواده ‌هاي مسافران بويژه جوانان بسيار دل انگيز است.

پارك شكوفه هاي بادام نيز يكي از پارك هاي بزرگ گيوي است كه به دليل طبيعي بودن آن مسافران اقدام به توقف كوتاه مدت در آن و تهيه عكس و فيلم از آنها مي‌كنند.

داش حامامي (حمام سنگي ) مكان مهم گردشگري شهرستان كوثر است كه به فاصله 300 متري از انتهاي حوزه خدماتي شهرداري واقع شده است.

اين حمام در دامنه كوه بصورت غاري تعبيه شده و علاوه بر استفاده شهروندان جاذبه اي گردشگري براي اين شهرستان محسوب مي شود.

فضاي استحمام در اين محوطه از طريق كندن سنگ ها فراهم شده و تمام فضاي آن پوشيده از سنگ طبيعي مي باشد.

در اين فضاي طبيعي كوچك 40 متر مربعي آب در سه نقطه از آن با درجه حرارت هاي متفاوت تراوش مي كند و اگر چه دماي آب به بيش از 20 درجه نمي رسد و استحمام مرحله اول چندان خوشايند نيست ولي به محض مرطوب شدن تمام بدن استفاده از آب آنقدر دلچسب و آرام بخش مي شود كه ترك آن براي استفاده كنندگان مطلوب نيست.

آبگرم گيوي نيز در فاصله پنج كيلومتري شهر گيوي كنار جاده اردبيل ، خلخال در بالاي كوه واقع شده است.

اين آبگرم براي معالجه امراض پوستي و مفصلي مثل رماتيسم و درد مفاصل مفيد خوانده مي‌شود.

ايستي سو (آبگرم گيوي) از تاسيسات مناسبي براي استفاده برخوردار مي باشد و در ارتفاع يك هزار و 720 متري از سطح دريا واقع شده است.

ميزان آبدهي اين آبگرم دو ليتر در ثانيه و دماي آب آن 52 درجه سانتيگراد مي باشد.

از مزاياي اين آبگرم كه موجب شناخته شدن آن در اقصي نقاط كشور شده جنبه درماني آن در موارد درد مفاصل و گرفتگي اعضاي بدن و درد كمر و ساير موارد مي باشد كه همه روزه شاهد حضور مسافران و گردشگران از اين منطقه مي باشد.

امكاناتي چون استخر بهداشتي و مناسب ، كمپ و اتاق هاي اقامتي و فروشگاه هاي مواد غذايي در محل مستقر بوده و وظيفه استقبال از ميهمانان را بر عهده دارند.

پل تاريخي فيروزآباد كوثر نيز از ديگر مناطق ديدني شهرستان كوثر است.

اين پل در سال 1312 و در زمان جنگ جهاني دوم بر روي رودخانه اي اقع در مركز بخش فيروز كه محل عبور آب دو رودخانه گيوي چاي و سنگور چاي مي باشد بنا شده است.

اين پل به طول تقريبي 20 متر و با ارتفاع 15 متر با يك دهانه با قوس بيضي شكل مي باشد كه در هر دو طرف با دو هلال بزرگ و كوچك در طرفين بر روز صخره سنگ تماما از مصالح طبيعي احداث شده است.

پل توسط مهندسان آلماني احداث شده و از نظر اصول معماري و سبك اجرا متفاوت با پل هاي تاريخي ايران است.

منطقه سرسبز ازنو ، سرمستان ، رستم داشي و باغات گيوي از جمله تفرجگاه هاي اين شهرستان است كه بيشتر مسافران و گردشگران با نام و ويژگي هاي طبيعي اين مكان به

خوبي آشنايي دارند.

مشاهده زيبايي هاي باغات گيوي تصويري به ياد ماندني از كوثر را براي مسافران تداعي

مي كند.

بيش از ده ها بوستان و منطقه ديگر ديدني ، گردشگري و تاريخي نيز با داشتن امكانات و زيبايي هاي ويژه در ايام تابستان پذيراي مسافراني هستند كه اقدام به برپايي چادرهاي مسافرتي كرده و شب را در پاركها مي‌گذرانند.

فرماندار كوثر در اين زمينه به خبرنگار ايرنا گفت: حضور مسافران در اين شهرستان قابل توجه است.

عليرضا حسيني افزود: كوثر ظرفيت بالايي براي جذب گردشگر و مسافر بويژه در فصول بهار و تابستان دارد و با برنامه ريزي بهتر مي توان به اين هدف رسيد.

وي گفت: برنامه‌ ‌هاي مختلفي براي افزايش گردشگران ورودي به شهرستان كوثر صورت مي‌گيرد.

وي همچنين معرفي جاذبه‌هاي گردشگري اين شهرستان را مه دانست و افزود: شهرستان كوثر يكي از مهم‌‌ترين محورهاي گردشگري استان محسوب مي‌شود.

گزارش از عارف اسماعيل زاده گيوي

7123/594/593