۳۱ مرداد ۱۳۹۲، ۱۵:۵۷
کد خبر: 80784452
T T
۰ نفر

50 درصد بيماران سرطاني درمان مي شوند

۳۱ مرداد ۱۳۹۲، ۱۵:۵۷
کد خبر: 80784452
50 درصد بيماران سرطاني درمان مي شوند

اصفهان - يك پزشك متخصص خون و آنكولوژي و طب تسكيني گفت: 50 درصد بيماران سرطاني كشور قابل درمان هستند.

به گزارش ايرنا ، دكتر « عبدالرحيم حزيني » روز پنجشنبه در همايش « آشنايي با سرطان و پيشگيري از اين بيماري در قرن 21 »در اصفهان افزود: سلول سرطاني در همه انسان ها وجود دارد و فعال شدن اين سلول و ايجاد بيماري سرطان در انسان سه عامل اصلي دارد.

وي ارثي بودن ، وجود عوامل سرطان زا در محيط زيست و ضعف سيستم ايمني بدن را از عوامل فعال شدن سلول سرطاني در انسان بيان و تاكيد كرد: سرطان قابل درمان است به شرط آنكه اين بيماري زود تشخيص داده شود.

دكتر حزيني تعداد بيماران سرطاني كشور را بيش از 100 هزار نفر عنوان كرد و افزود: از اين تعداد هفت هزار نفر در اصفهان هستند.

وي تاكيد كرد: براي مبارزه با سرطان ابتدا بايد سرطان را شناخت و در اين راستا ارتقاي سطح آگاهي هموطنان از سرطان و شيوه هاي پيشگيري از آن ، اولين اقدام است.

اين پزشك متخصص بااشاره به اينكه درمان بيماران سرطان و مبارزه با اين بيماري در كشور 70 درصد بارمالي درمان كشور را به خود اختصاص داده است ، تصريح كرد: بزرگترين ضرر و زيان كه از اين طريق به اقتصاد كشور وارد مي شود ، ناشي از ناداني و آگاه نبودن جامعه از بيماري سرطان است.

وي گفت: وظيفه رسانه ها ، دولت و دست اندركاران نظام پزشكي كشور اين است كه مردم را با سرطان آشنا و راههاي پيشگيري و مبارزه با آن را به مردم آموزش دهند.

دكتر حزيني تاكيد كرد: فعاليت در زمينه درمان و مبارزه با سرطان توسط نهادهاي مختلف بايد بصورت جامع انجام شود و در غير اينصورت درمان اين بيماري در كشور ناقص مي باشد.

اين متخصص خون و آنكولوژي و طب تسكيني اظهار كرد:قدرت ايران در زمينه درمان و پيشگيري در زمينه بيماري سرطان افزايش يافته است.

وي با اشاره به اينكه امكانات تشخيص و مبارزه با بيماري سرطان در كشور بيشتر شده است، افزود: اكنون در شهر اصفهان چهار دستگاه « ام آي آر » ( MIR ) براي تشخيص بيماري سرطان وجود دارد.

اين پزشك متخصص خون و آنكولوژي و طب تسكيني اظهار كرد: در هيچيك از شهرهاي دنيا حتي شهرهاي آمريكا چهار دستگاه « ام آي آر » براي تشخيص بيماري سرطان وجود ندارد.

وي با اشاره به برگزاري همايش « آشنايي با سرطان و پيشگيري از اين بيماري در قرن 21 » توسط مركز مراقبت هاي حمايتي تسكيني انتخاب ، تاكيد كرد: براي درمان و پيشگري از سرطان برگزاري چنين همايش هايي با حضور اصحاب رسانه به منظور ارتقاي سطح آگاهي مردم از اين بيماري بسيار مهم است.

« مركز مراقبت هاي حمايتي تسكيني انتخاب » با هدف درمان و پيشگيري از بيماريهاي صعب العلاج از جمله سرطان توسط يكي از خيرين اصفهان جنب بيمارستان سيد الشهدا ( ع ) اصفهان ( ويژه بيماران سرطاني ) ايجاد شده است.

در اين مركز ، شش پزشك متخصص به بيماران سرطاني و خانواده هاي آنان به صورت رايگان خدمات درماني ارائه مي كنند.

پ / 7132/1042