۲ شهریور ۱۳۹۲، ۱۴:۰۶
کد خبر: 80786350
T T
۰ نفر

آتش سوزي در مراتع ييلاقي بادله كوه دامغان رخ داد

۲ شهریور ۱۳۹۲، ۱۴:۰۶
کد خبر: 80786350
آتش سوزي در مراتع ييلاقي بادله كوه دامغان رخ داد

سمنان - سرپرست اداره منابع طبيعي و آبخيزداري شهرستان دامغان از وقوع آتش سوزي در مراتع ييلاقي بادله كوه اين شهرستان خبر داد و گفت: اين حريق با اعزام دو اكيپ مهار و خاموش شد.

'احمد علي بهاور' روز شنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: در پي گزارش تلفني مبني بر آتش سوزي در يكي از مراتع ييلاقي در روستاي بادله كوه دامغان كه عصر جمعه اتفاق افتاد مراتب به صورت ويژه در دستور كار يگان حفاظت اداره منابع طبيعي و آبخيزداري اين شهرستان قرار گرفت و دو اكيپ اطفاي حريق شامل هشت نفر از پرسنل اين اداره و يگان به منطقه مورد نظر اعزام شدند.

وي افزود: اكيپ اعزامي همراه با تجهيزات اطفاي حريق شامل بيل، شن كش، آتش كوب، سمپاش فرقوني و فلكس بك بود كه با حضور در منطقه نسبت به خاموش كردن آتش اقدام كرد.

سرپرست اداره منابع طبيعي و آبخيزداري شهرستان دامغان با بيان اينكه بر اثر وقوع اين آتش سوزي دو هزار و 700 متر مربع از مراتع ييلاقي بادله كوه دامغان در آتش سوخت، خاطر نشان كرد: كارشناسان خسارت وارده را بيش از 152 ميليون ريال اعلام كردند.

بهاور يادآور شد: مرتع ييلاقي بادله كوه از توابع بخش مركزي شهرستان دامغان در 68 كيلومتري شمال غربي اين شهرستان واقع شده است.

وي با يادآوري اينكه سال گذشته نيز يك فقره آتش سوزي در مراتع ييلاقي آستانه معروف به مرتع سرخ چشمه به وقوع پيوست كه 20 هكتار از اين مرتع در آتش سوخت، افزود: در پي وقوع اين حريق 80 درخت ارس دچار حريق شد و بيش از چهار ميليارد ريال خسارت وارد كرد.

سرپرست اداره منابع طبيعي و آبخيزداري شهرستان دامغان از مردم و به ويژه روستاييان خواست در صورت بروز هرگونه حادثه، تخلف و تخريب در مراتع مراتب را به شماره تلفن گوياي 1504 به صورت رايگان و يا با شماره 02325242240 به اين اداره شهرستان گزارش دهند.ك/3

599/608