۴ شهریور ۱۳۹۲، ۹:۲۵
کد خبر: 80788637
T T
۰ نفر
طرح ويژه نظارتي بازگشايي مدارس در استان كرمانشاه اجرا مي شود

كرمانشاه - در آستانه ماه مهر و سال تحصيلي جديد، طرح ويژه نظارتي بازگشايي مدارس و مراكز آموزش عالي در استان كرمانشاه اجرا مي شود.

مديركل تعزيرات حكومتي استان كرمانشاه روز دوشنبه در خصوص نحوه اجراي اين طرح به خبرنگار ايرنا گفت: اين طرح با همكاري اداره كل تعزيرات حكومتي و ساير مراجع نظارتي از 15 شهريور تا 15 مهر ماه سال جاري با هدف كنترل بازار در آستانه سال تحصيلي جديد در استان به اجرا در مي آيد.

'ايرج عزيزي' افزود: تعزيرات حكومتي همه ساله در آستانه فصل بازگشايي مدارس، با انجام گشت هاي متعدد نظارت خود بر بازار را افزايش مي دهد تا از اين طريق مانع از هرگونه گرانفروشي، كم فروشي و سود جويي برخي از فروشندگان شود.

وي افزود: در طرح ويژه نظارتي بازگشايي مدارس، گشت هاي سيار تعزيرات بر نحوه توزيع اقلامي مانند پوشاك مدارس، لوازم التحرير، كيف و كفش در بازار نظارت مي كنند و در صورت مشاهده هرگونه تخلف، مراتب را به مراجع ذيربط گزارش مي دهند.

عزيزي، ارائه فاكتور پس از هر خريد به مشتري از سوي فروشنده را اصلي ضروري عنوان كرد و گفت: شهروندان بايد توجه داشته كه به دنبال هر خريد بايد از فروشنده فاكتور دريافت كنند.

وي افزود: فروشندگان نيز مكلف اند دو برگه فاكتور با مشخصات كامل كالاي فروخته شده، صادر كنند و يك برگ آن را به مشتري و برگ ديگر را در نزد خود نگه دارند.

عزيزي اظهار كرد: چنانچه واحدي از اين مهم تبعيت نكند و به گرانفروشي، كم فروشي، عرضه كالاي تقلبي و عرضه كالاي خارجي فاقد طرح شبنم به مشتري مبادرت ورزد، بصورت قانوني با وي برخورد خواهد شد.

وي همچنين از مردم خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف، مراتب را با سامانه پيامكي 30009651 در ميان بگذارند.

عزيزي گفت: اداره كل تعزيرات حكومتي در قالب طرح ويژه نظارتي بازگشايي مدارس بر تعيين وضعيت شهريه مدارس غيرانتفاعي نيز نظارت مي كند تا در اين زمينه حقي از مردم ضايع نشود.

مديركل تعزيرات حكومتي استان كرمانشاه در ادامه به تشكيل تعداد 51 فقره پرونده تخلف در طرح ويژه نظارتي بازگشايي مدارس استان در سال گذشته اشاره كرد و افزود: بيشتر اين تخلفات در بخش لوازم التحرير و نمايشگاه هاي پاييزه بوده است.

وي اظهار كرد: گرانفروشي، درج نكردن قيمت، عدم صدور فاكتور و تخلف در فروش از جمله اتهامات صاحبان 51 پرونده فوق بوده است.

وي با بيان اينكه بيشتر اين تخلفات در زمينه عرضه اجناسي همچون لوازم التحرير، كيف و كفش انجام شده است، گفت: متخلفان رقم 12 ميليون و 300 هزار ريال جريمه شدند.

7450/567