۹ شهریور ۱۳۹۲، ۱۴:۱۶
کد خبر: 80796565
T T
۰ نفر

بازديد رايگان از موزه ملك در دهه كرامت

۹ شهریور ۱۳۹۲، ۱۴:۱۶
کد خبر: 80796565
بازديد رايگان از موزه ملك در دهه كرامت

تهران- دوستداران آثار موزه اي و تاريخي از 16 تا 26 شهريور ماه به مناسبت دهه كرامت مي توانند به طور رايگان از موزه ملي ملك بازديد كنند.

به گزارش ايرنا، كتابخانه و موزه ملي ملك به عنوان موقوفه حاج حسين آقا ملك بر آستان مقدس امام هشتم شيعيان، هر سال در فاصله 10 روزه ميلاد حضرت فاطمه سلام‌الله عليها و ميلاد امام رضا عليه‌السلام، جشنواره‌اي با نام ماه هشتم برگزار مي‌كند.

اين جشنواره، فرصت مناسبي براي انجام و اجراي برنامه‌هاي گوناگون فرهنگي در حوزه‌هاي گوناگون موزه‌اي و كتابخانه‌اي به ويژه در زمينه نسخه‌هاي كهن خطي است.

به گفته مهدي يساولي مدير روابط عمومي اين موزه، در اين جشنواره از آثار موزه اي و نسخه هاي خطي مرتبط با امام هشتم از جمله سكه‌هاي ولايت‌عهدي امام رضا عليه‌السلام به نمايش در مي آيد.

در جشنواره ماه هشتم امسال، دستاوردهاي كتاب قانون ابوعلي سينا به دوستداران اين شخصيت و دانشمند جهاني عرضه مي شود.

موزه ملي ملك در محوطه باغ ملي خيابان امام حخميني تهران واقع است و علاقه مندان براي بازديد از تالارهاي موزه‌اي و نمايشگاه‌هاي جشنواره ماه هشتم مي توانند هر روز بجز جمعه ها از سعت 8 و 45 دقيقه تا 16 و 30 دقيقه به اين مكان مراجعه كنند.



** تعطيلي كاخ نياوران در يازدهم شهريور

همزمان با سالروز شهادت صادق آل محمد، حضرت امام جعفر صادق (ع) مجموعه فرهنگي تاريخي نياوران در روز دوشنبه 11 شهريورماه تعطيل است.

علاقه مندان براي بازديد از اين مجموعه مي توانند در ديگر روزهاي هفته به جز تاريخ ياده شده از ساعت 9 تا 18 به اين مجموعه واقع در ميدان شهيد باهنر (نياوران) مراجعه كنند.

فراهنگ**2025
۰ نفر