۱۰ شهریور ۱۳۹۲، ۱۱:۱۸
کد خبر: 80797522
T T
۰ نفر
نخستين جشنواره شعر كودك و نوجوان رضوي در كرمان برگزار مي شود

كرمان - نخستين جشنواره شعر كودك و نوجوان رضوي نوزدهم شهريور همزمان با دهه كرامت در كرمان برگزار مي شود.

به گزارش ايرنا، مدير اجرايي اين جشنواره روز يكشنبه در گفت و گو با ايرنا گفت: با انتشار فراخوان جشنواره يكهزار و 541 اثر از سراسر كشور به دبيرخانه آن ارسال شد.

مسعود گنجعليخاني در مورد نحوه داوري آثار اظهار كرد: تمامي آثار كدگذاري و بدون نام به داوران ارايه و پس از انجام بررسي هاي لازم به صورت جداگانه به اشعار امتياز داده شد.

وي تصريح كرد: فاطمه جعفرزاده كارشناس مسوول فرهنگي كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان كرمان، فاطمه شهبا مربي فرهنگي كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان سيرجان و حامد حسينخاني شاعر برجسته كرمان كار داوري آثار را برعهده داشتند.

وي افزود: با پايان يافتن كار داوري آثار، اسامي 12 نفر از برگزيدگان در چهار گروه سني اعلام شد كه آثار اين افراد نوزدهم شهريور در جشنواره ارايه مي شود.

مديركل كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان استان كرمان ادامه داد: در گروه سني هفت تا 9 سال، شكوفه احساني از لرستان، هليا عاصفي و پريناز آسا از اردبيل به ترتيب بعنوان نفرات اول تا سوم انتخاب شدند.

وي اظهار كرد: هستي مرتضوي از اردبيل، آسيه عزيزپور از كرمان و آيسان قرباني از گيلان بعنوان نفرات اول تا سوم گروه سني 10 تا 11 سال برگزيده شدند.

مديركل كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان استان كرمان از ريحانه بيات از همدان، پريسا فتاحي از اردبيل و طهورا عبدي از لرستان بعنوان منتخبان اول تا سوم گروه سني 12 تا 14سال نام برد.

وي اضافه كرد: همچنين صدف ودودي از گيلان، زهرا باي از گلستان و ستاره رفيعيان از گيلان نفرات اول تا سوم گروه سني 15 تا 17 سال هستند.

مديراجرايي جشنواره شعر كودك و نوجوان رضوي گفت: جشنواره كودك و نوجوان رضوي به صورت 16گانه برگزار مي شود و هر بخش از اين جشنواره به يكي از استان ها واگذار شده است.

وي دليل انتخاب استان كرمان براي ميزباني نخستين جشنواره شعر كودك و نوجوان رضوي را ظرفيت ادبي قوي اين استان دانست و گفت: برگزاري 17 دوره همايش آفرينش هاي عاشورايي و ارايه آثار قوي توسط كودكان كرماني يكي از دلايل انتخاب اين استان بعنوان ميزبان نسختين جشنواره شعر كودك و نوجوان رضوي بوده است.

گنجعليخاني خاطرنشان كرد: آثار برگزيدگان جشنواره و تعدادي از آثار برتر اين جشنواره در كتاب آثار برگزيده چاپ و در اختتاميه جشنواره از اين كتاب رونمايي مي شود.ك/2

7438/8154/2624