ساري- مجمع نمايندگان مازندران با صدور بيانيه اي با تبريك فرارسيدن آغاز دور چهارم فعاليت شوراهاي اسلامي، نقش شوراهاي اسلامي را در توسعه همه جانبه استان را بي بديل توصيف كرد.

در اين بيانيه كه نسخه اي از آن روز چهارشنبه در اختيار دفتر ايرنا در ساري قرار گرفت، آمده است: هم اكنون كه دور چهارم فعاليت شوراهاي اسلامي شهر و روستا آغاز شده است آن را به فال نيك گرفته و آرزو داريم اين نهاد عمومي و مردمي بتواند زمينه ساز توسعه و تعالي مناطق مختلف استان شود.

اين بيانيه مي افزايد: نهاد ارزشمند شورا پلي ارتباطي بين مردم و مسوولان و يكي از اركان مهم توسعه و پيشرفت محسوب مي شود.

نويسندگان بيانيه تاكيد كردند: اعضاي شوراهاي اسلامي شهر و روستا بايد به تناسب جايگاه قانوني خود با تدوين برنامه و با مشاركت نظام يافته مردم مطالبات عمومي را پيگيري كنند.

مجمع نمايندگان مازندران در اين بيانيه نوشتند: نهاد شورا با استفاده از نطرات صاحب نظران و بهره گيري از ايده هاي مردمي در كنار دستگاه هاي اجرايي تلاش مي كنند تا روند توسعه عمومي را سرعت بخشند.

آنان افزودند: شوراهاي اسلامي بايد پرهيز از بخشي نگري، ورود نكردن به منازعات سياسي، اهتمام به وحدت و يكدلي، توجه به استفاده از ديدگاه هاي نخبگان، فراهم كردن زمينه مشاركت مردمي و ارتباط با نمايندگان مجلس ، زمينه توسعه و پيشرفت ديار علويان را بيش از پيش فراهم كنند.

اعضاي مجمع نمايندگان مازندران در بيانيه خود تاكيد كردند: بي شك عمران شهري و توسعه روستاها منوط به هماهنگي و همگرايي بين همه بخش هاي جامعه است تا مردم طعم شيرين كار و خدمت را بچشند.

آنان افزودند: مجمع نمايندگان استان مازندران با اعتقاد راسخ به جايگاه پارلمان شهري و محلي، خود را موظف به همكاري و پيگيري مطالبات شوراهاي اسلامي شهر و روستا مي داند.ك/3

2501/1654